نور مخفی سقف با میلگرد

نور مخفی سقف با میلگرد
فهرست مطالب
در دنیای امروز با پیشرفت روزافزون صنعت نورپردازی، محصولات و سبک‌های متنوعی برای آراستن محیط به بازار عرضه می‌ شوند. یکی از روش‌ های محبوب که در سال ۲۰۲۳ به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد و توجه زیادی از کارشناسان دکوراسیون داخلی را به خود جلب کرده است، استفاده از نور مخفی سقف با میلگرد است.
نورپردازی سقفی مخفی یک تکنیک است که در آن منابع نور به گونه‌ای نصب می‌ شوند که نور از آن‌ ها منعکس و خود منبع نور از دید ناظر پنهان بماند. می‌ توان از محصولات نورپردازی متنوعی برای استفاده از این تکنیک بهره‌ مند شد، که از جمله آنها می‌ توان به چراغ‌های LED، شلنگ‌ های لوله‌ای، SMD و حتی سقف‌ هایی اشاره کرد که معمولا در سقف‌ های کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
استفاده از نور مخفی سقف با میلگرد یک راهکار هوشمندانه برای دکوراسیون ساختمان است. با استفاده از چراغ‌های LED در گوشه‌ها و شکاف‌های بین سقف‌های کاذب، می‌توان جلوه‌ای خاص و زیبا به محیط داد. در واقع، انواع سقف کناف امکان اجرای مدل‌های مختلف با نورپردازی مخفی را فراهم می‌کند.
با کیلوتن، بروزترین قیمت میلگرد را بررسی کنید و در انتخاب مواد ساختمانی خود هوشمندانه عمل کنید.

نور مخفی در سقف کاذب با میلگرد

استفاده از مدل های مختلف سقف کاذب مانند خرپا و کناف برای نورپردازی سقف به یکی از پرطرفدارترین روش های اجرای نورپردازی مخفی تبدیل شده است. پیاده سازی هر یک از مدل های ارائه شده با نیازهای کارفرما تطبیق داده می شود و قابل ترکیب است.

نورپردازی مخفی در سقف نواحی مختلف ساختمان مانند پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و … کاربرد فراوانی دارد. این موضوع گزینه بسیار مناسبی از نظر کارآفرینان و کارفرمایان در زمینه روشنایی محیط سازه می باشد. برای نورپردازی مخفی سقف دال بتنی رعایت استانداردهای روشنایی بر اساس مندرجات ۱۳ مقررات ملی ساختمان فاکتور بسیار مهمی است. در واقع به دلیل کم بودن روشنایی نور مخفی باید از وسایل روشنایی دیگر در ساختمان استفاده کرد تا نور کافی تامین شود.

استفاده از شابلون های سقفی یکی دیگر از راه های اجرای نور مخفی است که در کنار سقف های کاذب طرحی بسیار زیبا و جذاب ایجاد می کند. این مدل در مقایسه با سقف های کشسان زیبا و در عین حال چشمگیر است. زیرا در سقف حالت سه بعدی ایجاد می نماید.

مزایای استفاده از نور مخفی سقف با میلگرد

یکی از نکات مهم در طراحی داخلی و فضای هر ساختمان رود نورپردازی آن است. بسته به فضای کاربری و موقعیت ساختمان، از تکنیک های مختلفی برای نورپردازی هر فضا استفاده می شود. یکی از گزینه های جدیدتر و پرطرفدارتر امروزه استفاده از نورپردازی توکار است. استفاده صحیح از نورپردازی توکار نقش مهمی در موفقیت یک طرح دکوراتیو خوب دارد، زیرا اگر منبع نور در جای مناسب قرار گیرد، اتاق را روشن کرده و عناصر خاصی از آن را بیشتر نمایان می کند. از چراغ های مخفی می توان در قسمت های مختلف خانه مانند سقف، دیوار، آشپزخانه، کف، راه پله و … استفاده کرد.

استفاده از نور مخفی سقف با میلگرد محیط اتاق نشیمن را مجلل و شیک نشان می دهد. به عنوان مثال، استفاده از کناف علاوه بر تامین نور محیط شما، سقف کاذب را با نورهای مخفی و نورپردازی اجرا می کند و خانه را زیباتر از قبل نشان می دهد. البته اگر آویزهای سبک یا لوستر در وسط سقف کاذب نصب شده باشد، محیط بسیار جالب خواهد بود.

در واقع با صرف هزینه مناسب برای اجرای نورپردازی سقف مخفی می توانید تغییر بزرگی را در خانه خود تجربه کنید. بنابراین اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای اجرای نور مخفی سقف با میلگرد یا نورپردازی سقف کاذب هستید، می توانید در همه زمینه ها به ما تکیه کنید.

اصول و قوانین نورپردازی مخفی در سقف

نورپردازی به طور مستقیم بر زیبایی و جذابیت یک مکان تاثیر می گذارد. به عنوان مثال در یک ساختمان مسکونی اگر نورپردازی سقف به درستی انتخاب شود می تواند معنای متفاوتی به فضا بدهد و بالعکس. اگر نورپردازی سقف به درستی انجام نشود از زیبایی و جذابیت سایر قسمت های فضا می کاهد. نور عامل خوب و موثری برای زیبایی فضاست، اما این عبارت به معنای روشن کردن کل فضای خانه با لامپ نیست. نورپردازی باید مطابق با اصول و توصیه های طراحی اجرا شود. اجرای نورپردازی باغ و حیاط نیز اصول متفاوتی نسبت به نورپردازی منزل دارد.

یکی از پر استفاده ترین مکان ها برای نورپردازی سقف است. امروزه پس از گسترش سقف های کاذب به ویژه سقف کناف، استفاده از نور مخفی سقف با میلگرد بسیار رواج یافته است. طراحی و سبک چراغ های مخفی قابل استفاده برای سقف به اندازه اتاق و ارتفاع سقف بستگی دارد. برای نورپردازی با استفاده از نورهای مخفی در اتاق های کوچک باید از لامپ های کوچکتر و در اتاق هایی با سقف بلند باید از لامپ هایی با روشنایی بیشتر استفاده کرد.

برای اجرای نور مخفی سقف چه نکاتی لازم است؟

برای اجرای نورپردازی سقف مخفی موارد زیادی باید در نظر گرفته شود که شامل موارد زیر می شود:

  1. میلگردهای آویزان فونداسیون سقف باید از فولاد نرم ساخته شود و قابلیت جوشکاری بالایی داشته باشد.
  2. راویزهای فلزی باید با توجه به اندازه سقف بریده شود. در واقع، هر چه فاصله بین میله های آویز بیشتر باشد، فاصله بین میلگردهای افقی نیز بیشتر می شود. برای اینکه مراحل اجرا در نهایت به خوبی به چشم بیاید، باید از راویزهای بیشتر و میلگردهای سنگین تر استفاده کنیم.
  3. برای اینکه زیر ساختی دقیق و تمیز در اجرای نور مخفی سقف با میلگرد داشته باشیم از سیم آهنی گالوانیزه برای بستن و محکم کردن رابیتس های فلزی استفاده می کنیم.
  4. وضعیت ایمنی سقف کاذب با رابیتس ها و نور مخفی سقف به این صورت است که به دلیل سبک بودن امکان خراب شدن یا کج شدن آن وجود دارد. بنابراین باید مراقب بود که در هنگام حمل یا جابجایی و نگهداری آسیبی نبیند و در جایی که برف و باران می بارد نگهداری نشود.

قیمت باکس نور مخفی سقف

اگر می خواهید قیمت نور مخفی سقف با میلگرد را بدانید باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. یکی اینکه بسته به نوع کناف استفاده شده در این فرآیند قیمت آن متفاوت است و به طور کلی هر چه ساده تر باشد قیمت کمتری دارد.

نکته دوم اینکه برای اندازه گیری فضای بهینه جهت کناف کاری، نیاز به اندازه گیری محیط فضا داریم و برای مساحت آن نیازی به اندازه گیری نیست. بنابراین با توجه به افزایش مدت زمان کار، قیمت آن نیز افزایش می یابد.

سخن پایانی

در این گزارش از وب سایت کیلوتن به بررسی اجرای نور مخفی سقف با میلگرد پرداختیم و مزایا و معایب این روش را به طور کامل بیان کردیم. ایده های مختلفی برای نورپردازی غیر مستقیم سقف وجود دارد که بیشتر به اندازه و عملکرد اتاق بستگی دارد. با نورهای مخفی می توانید زوایای تاریک سقف آشپزخانه را روشن کنید، فضایی چشمگیر و جذاب در اتاق نشیمن ایجاد کنید یا جلوه نورپردازی زیبایی در اتاق خواب ایجاد کنید. یکی از مهمترین مزایای استفاده از نور مخفی سقف این است که فضای بیشتری را پوشش می دهد. از آنجایی که رشته های LED از سقف عبور می کنند، نور در هر گوشه سقف اتاق یکنواخت است.

در نهایت شما همراهان گرامی می توانید جهت اطلاع از قیمت ها و تعرفه های بازار یا خرید آنلاین میلگرد و دیگر قطعات فولادی با کارشناسان ما در سایت کیلوتن تماس برقرار نمایید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

دسته بندی محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *