تولیدکنندگان برتر میلگرد

تولیدکنندگان برتر میلگرد
فهرست مطالب

میلگرد به عنوان یکی از پرکاربردترین قطعات فولادی در صنعت ساخت و ساز شناخته می شود. میزان استفاده از این محصولات در ساختمان سازی و صنایع مختلف به قدری زیاد است که باعث شده کارخانه های زیادی در سراسر ایران به تولید آن ها بپردازند. در این مقاله از وب سایت کیلوتن، قصد داریم چندین مورد از تولیدکنندگان برتر میلگرد در ایران را معرفی کنیم و ویژگی های هر کدام را ارزیابی نماییم.

در کشور ما کارخانه های زیادی در زمینه تولید و فروش میلگرد فعالیت می کنند. دلیل این امر این است که میلگرد یکی از مهمترین مقاطع مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز است. در سایت کیلوتن می توانید قیمت میلگرد امروز و قیمت تیرآهن را بررسی نمایید.

۱. کارخانه میلگرد ذوب آهن اصفهان

بزرگترین کارخانه ذوب آهن کشور، مجموعه ذوب آهن اصفهان است که در سال ۱۳۴۶ تاسیس شد. امروزه این کارخانه تعداد زیادی کارگر دارد و سالانه بیش از ۱۰ میلیون تن محصولات فولادی تولید می کند. این شرکت بارها به عنوان تولید کننده برتر میلگرد در کشور و حتی آسیا شناخته شده است. ویژگی مهمی که ذوب آهن را از سایر کارخانه های فولاد کشور متمایز می کند، مالکیت گسترده و کیفیت بالای محصولات تولیدی آن می باشد. قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان به دلیل کیفیت بالای آن مناسب بوده و خریداران زیادی این محصول را خریداری می کنند.

ذوب آهن انواع میلگرد را در گریدهای A1 تا A4 تولید و به بازار عرضه می کند، که در ادامه تعدادی از آن ها را ارائه می دهیم.

  • آرماتور آجدار A2: در سطح این محصول دنده های یکنواختی به صورت مارپیچ وجود دارد، که باعث افزایش راندمان و تقویت اسکلت ساختمانی می شود.
  • آرماتور آجدار A3: این محصول دارای دنده های طولی یکسان در دو طرف می باشد.
  • میلگرد آجدار A4: الگوی میلگرد A4 تقریباً شبیه میلگرد A3 است که فقط تفاوت های جزئی بین آنها دارد.

از دیگر محصولات این کارخانه می توان به موارد زیر دسته بندی کرد:

  • میلگرد با آج ۳۴۰ یکنواخت و دوکی
  • میلگرد ۵۰۰
  • میلگرد با آج ۴۰۰ دوکی و یکنواخت

۲. کارخانه میلگرد فولاد کویر

یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر میلگرد در ایران را می توان کارخانه فولاد کویر کاشان دانست که این مجموعه برای اولین بار با نام شرکت کویر فراب در سال ۱۳۷۹ تاسیس شد. اما پس از دو سال فعالیت خود را تغییر داد و به تولید محصولات فولادی روی آورد. در اواسط مردادماه ۸۶ فرآیند ایجاد خط تولید میلگرد ساده و آجدار آغاز شد. و پس از ۵ سال، میلگرد تولیدی کارخانه فولاد کویر کاشان به بازار عرضه شد.

کارخانه فولاد کویر کاشان ظرفیت تولید سالانه ۳۵۰ هزار تن محصولات فولادی را دارد و یکی از معروف ترین ویژگی های آن قدرت جوشکاری و مقاومت بالا می باشد. علاوه بر آن این شرکت می تواند میلگرد A4 (AJ 520) را با جوش پذیری و شکل پذیری مناسب تولید کند.

این کارخانه میلگرد آجدار را در سایزهای معمولی موجود در بازار داخلی تولید می کند و همچنین میلگرد سایز ۴۰ را تولید می کند که ماهیت تولید این محصول کاهش و صرفه جویی در مصرف میلگرد در سازه های بتنی بزرگ می باشد.

میلگرد فولاد کاشان در سایزهای ۱۰ تا ۳۲ تولید و در دو نوع آجدار و ساده عرضه می شود. از میلگرد آجدار در ساخت و ساز و میلگرد ساده در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، نفت و گاز و صنایع کشاورزی استفاده می گردد. این کارخانه مجموعه های کامل میلگرد آجدار، میلگرد تک کلاف و میلگرد شاخه ای را در تمامی مقاطع تولید می کند. علاوه بر این آرماتور آجدار درجه A2، A3 و A4 و همچنین انواع ساده درجه A1 را نیز تولید می نماید. در ساخت محصولات این شهرک صنعتی از عملیات حرارتی استفاده می شود. بنابراین کیفیت محصولات بسیار بالا بوده و قطعات فولادی این کارخانه از خاصیت شکل پذیری بسیار خوبی برخوردار است.

قیمت میلگرد فولاد کویر با توجه به گرید، سایز و سایر مشخصات آن تعیین می شود. نکته مهم در مورد این مجتمع فولادی تولید محصولات با گرید A4 است که کمتر کارخانه ای در ایران قادر به تولید آن است. علاوه بر مزایای فوق، یکی دیگر از مزایای فولاد کویر تولید محصولات با گرید SAE1010 و C10C می باشد. 

۳. کارخانه میلگرد فولاد زاگرس

شرکت فولاد زاگرس در سال ۱۳۹۲ در شهرک صنعتی سفید دشت شهرستان بروجن افتتاح شد. این مجتمع با بهره وری سالانه ۴۲۰۰۰۰ تن آغاز به کار کرد. 

این مجتمع صنعتی در دو فاز فولادسازی و نورد پروفیل های فلزی با هدف افزایش و گسترش حمایت از تولید ملی فعالیت خود را آغاز کرد. قیمت میلگرد فولاد زاگرس بر اساس عوامل متعددی تعیین می شود و در رنج های متفاوتی در بازار قابل خرید و فروش می باشد.

خط تولید این کارخانه با ۱۸ خط مونتاژ مجهز به تخت گرمایشی ترموکس می باشد. میلگردهایی که درجه بندی A3 دارند، در مکان هایی که نیاز به استحکام بالایی دارد و در بیشتر موارد در ساختمان ها و سازه های بزرگ استفاده می شود. برای تشخیص میلگرد در کلاس A3 باید به نوع آج های آن ها که پله های عرضی یا هفت یا هشت می باشد توجه کرد. لوگوی انحصاری شرکت فولاد زاگرس SFZ می باشد که بر روی بدنه محصولات به وضوح حک شده است.

در حال حاضر این شرکت دارای گواهینامه استاندارد ملی ایران به شماره ۳۱۳۲ بوده و محصولات آن جزو بهترین و با کیفیت ترین محصولات فولادی کشور می باشد. قابل درک است که این کارخانه دارای یک آزمایشگاه کنترل کیفیت است، که می تواند سختی محصول را با استفاده از تست خم بررسی کند. شرکت فولاد زاگرس طبق قراردادی که بین وی و مشتری منعقد شده است متعهد می شود محصولات با کیفیتی را برای سفارش آماده کند. برای دریافت قیمت میلگرد زاگرس در شهرکرد می توانید به سایت کیلوتن مراجعه نمایید.

۴. کارخانه میلگرد فولاد خراسان

کارخانه فولاد خراسان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان برتر میلگرد در کشورمان است. اگر در بازار آهن فعال هستید، نام فولاد نیشابور را شنیده اید. میلگرد نیشابور در اصل محصول کارخانه فولاد خراسان است، که به دلیل اینکه این کارخانه در ۱۵ کیلومتری شمال غربی نیشابور قرار دارد به این نام نامگذاری شده است.

محصولات تولید شده در این مجموعه یکی از با کیفیت ترین و پرکاربردترین محصولات بازار ایران بوده و طرفداران زیادی دارد. محصولات تولیدی خراسان شامل جعبه های فولادی، آرماتورهای فولادی، اسفنج فولادی و بلوک می باشد و به همین دلیل یکی از پیشتازان صنعت فولاد کشور در زمینه تولید فولاد خام است. برای اطلاع از قیمت میلگرد نیشابور روی لینک مربوطه کلیک کنید.

این کارخانه در حال حاضر سه نوع میلگرد ساده، آجدار جناقی، آجدار مارپیچ را طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۳۱۳۲ تولید می کند. میلگرد آجدار این مجموعه به روش عملیات حرارتی ترمکس ساخته می شود. لازم به ذکر است، چنین عملیات حرارتی به طور قابل توجهی خواص مکانیکی محصول را بهبود می بخشد.

۵. کارخانه میلگرد فولاد یزد

کارخانه فولاد یزد، یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات فولادی و از تولیدکنندگان برتر میلگرد در ایران است. این کارخانه در سال ۱۳۵۹ در یزد تأسیس شد و در سال ۱۳۶۱ شروع به کار کرد. کارخانه ذوب آهن یزد در سال ۱۳۵۹ به عنوان طرح توسعه ای شرکت ملی فلزات ایران تاسیس شد. این پروژه در سال ۱۳۶۰ آغاز و در سال ۱۳۶۱ به بهره برداری رسید.
ظرفیت تولید میلگرد کارخانه فولاد یزد در حال حاضر ۱.۲ میلیون تن در سال است. این کارخانه محصولات متنوعی را از قبیل آرماتور، پروفیل، انواع ورق فولادی، تیرآهن، نبشی، ناودانی و … تولید می کند.

میلگردهای کارخانه یزد در کلاس های A2 و A3 و در سایزهای ۸ تا ۳۲ میلی متر تولید و به فروش می رسد. این آرماتورها، آجدار بوده و برای ساخت سازه های سنگین از استحکام بالایی برخوردارند. قیمت میلگرد فولاد یزد تاثیر زیادی بر قیمت پروژه ها در مناطق مرکزی و کویری کشور دارد. یکی از مهمترین ویژگی های صنعت فولاد در استان یزد، بکارگیری نیروهای جوان و متخصص و استفاده از جدیدترین تجهیزات و ماشین آلات روز دنیا می باشد.

۶. کارخانه میلگرد آذر فولاد امین

کارخانه فولاد آذر امین یکی از کارخانه های متعدد در تبریز و آذربایجان شرقی است. آرماتورهای تولید شده در کارخانه آذر فولاد امین در سایزهای ۸ تا ۲۳ میلیمتر موجود می باشد. میلگردهای A2 در این مجموعه از ۸ تا ۱۰ سایز دارند. و میلگرد A3 در اندازه های ۱۲-۳۲ می باشد.

مجتمع فولاد با نام تجاری AFA STEEL (فولاد آذر فولاد امین) در اداره کل مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است. میلگرد آذر فولاد امین یکی از پرفروش ترین میلگردهای باکیفیت در بازار فولاد می باشد.

۷. کارخانه میلگرد آناهیتا گیلان

هفتمین شرکت از تولید کنندگان برتر میلگرد در این فهرست، شرکت فولاد آناهیتا گیلان است، که در پایان سال ۱۳۸۸ با توجه به واگذاری سهام و تغییر کاربری، به تولید انواع میلگرد ساختمانی از سایز ۸ تا ۳۲ روی آورده است. این مجموعه در ابتدا کار خود را در زمینی به مساحت ۲۰۹۰۸ متر مربع شروع کرد و  سرانجام در پایان سال ۱۳۹۱ با توانایی تولید ۳۲۰ هزار تن کالا در سال، تولید آزمایشی این شرکت آغاز شد. دو گروه محصولی که بیشترین استفاده را در بازار ایران دارند، به نام های آرماتور A2 و A3 محصولات این شرکت می باشند.

این نامگذاری برگرفته از استاندارد روسیه GOST 5781 است و طبق استاندارد ملی ایران ۳۱۳۲ این نامگذاری دیگر معتبر نیست و به ترتیب مشابه این میلگردهای ۳۴۰ و ۴۰۰ می باشد.

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان براساس ترکیبات شیمیایی، خواص فیزیکی مانند قطر اسمی میلگرد آجدار و خواص هندسی آج و خواص مکانیکی دارای استانداردهای ملی می باشد. ضمنا محصولات پس از تولید وارد واحد کنترل کیفی شده و پس از تایید کیفیت بسته بندی و روانه بازار می شوند.

۸. کارخانه میلگرد امیرکبیر خزر

کارخانه فولاد امیرکبیر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان برتر میلگرد در ایران است. این کارخانه در سال ۱۳۹۲ در شهر رشت استان گیلان تاسیس و در سال ۱۳۹۴ شروع به کار کرد. ظرفیت فعلی تولید میلگرد امیرکبیر حدود ۷۵۰۰۰۰ تن در سال است. این کارخانه آرماتورهای آجدار در گریدهای A2، A3 و A4 در سایزهای ۸ تا ۴۰ تولید می کند.

مجموعه خزر محصولات خود را عمدتاً به کشورهای عراق، ترکیه، چین و سایر کشورهای جنوب شرق آسیا صادر می نماید. کارخانه فولاد امیرکبیر در سال های اخیر جوایز و افتخارات زیادی را به خود اختصاص داده است که از جمله آنها می توان به:

  • کسب عنوان واحد صنعتی نمونه ملی در سال ۱۳۹۷
  • کسب عنوان بهترین بخش صنعتی در تولید در سال ۲۰۱۹

۹. کارخانه میلگرد تیکمه داش

صنایع فولاد کاوه تیکمه داش در سال ۱۳۸۶ در بخش محروم استان تبریز و شهرک صنعتی فولاد تیکمه داش با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰۰۰۰ تن شمش فولادی در سایزهای مختلف به منظور اشتغالزایی جمعیت محلی منطقه تاسیس شد. این مجموعه به یکی از تولیدکنندگان برتر میلگرد کشور تبدیل شده است. این خط تولید میلگرد با نام اختصاری SFK Steel راه اندازی شد.

میلگرد تیکمه داش یکی از پرطرفدارترین و با کیفیت ترین میلگردهای موجود در بازار می باشد، که در دو نوع ساده و آجدار و در سایزهای ۸ تا ۳۲ تولید و عرضه می شود. هدف فعلی این واحد تولیدی افزایش ظرفیت تولید به ۶۰۰۰۰۰ تن در سال و افزایش ظرفیت تولید محصولات فولادی شامل صفحات فولادی، پروفیل، لوله های صنعتی و مقاطع دیگر می باشد.

۱۰. کارخانه میلگرد حسن رود

این شرکت فولاد در سال ۱۳۸۳ در شهرک صنعتی بندر انزلی در نزدیکی شهر رشت افتتاح شد. ظرفیت تولید این کارخانه به ۲۰۰ هزار تن در سال می رسد. محصولات این مجموعه با نام میلگرد حسن رود به بازار عرضه می شود.
آرماتورهای این مجموعه در دو تحلیل A2 و A3 تهیه می شود. محصولات این مجموعه مطابق با استانداردهای بین المللی بوده و برای اجرای سازه های صنعتی و بتنی استفاده می گردد.

سخن پایانی

در این مقاله از وب سایت کیلوتن سعی شده است لیستی از کلیه کارخانه های تولید میلگرد و تولیدکنندگان برتر میلگرد در ایران ارائه شود. همانطور که گفته شد کارخانه های زیادی در زمینه تولید این محصول فعال هستند. بسیاری از کارخانجات میلگرد در ایران بر روی بدنه میلگرد علامت اختصاری خاصی حک کرده اند، تا به راحتی از سایر میلگردها متمایز شود و مشتریان بتوانند بر اساس نیاز خود خرید کنند. اگر نظر یا انتقادی در این مورد دارید برای ما در قسمت نظرات ارسال کنید.

دسته بندی محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *