بهترین میلگردهای بازار ایران

میلگرد شاخه آجدار
فهرست مطالب

میلگرد یکی از پرکاربردترین و مهم ترین مصالح فولادی در صنعت ساختمان سازی است. کاربرد اصلی میلگرد، تقویت مقاومت بتن است و در انواع مختلف با قطرهای متفاوت تولید می‌شود. میلگردهای تولید شده، بر اساس پارامترهای گوناگونی مانند شکل ظاهری، جنس و قطر تقسیم‌ بندی شده و از لحاظ ظاهری به دو دسته اصلی میلگرد ساده و آجدار طبقه‌ بندی می‌ شوند.

با توجه به اینکه کیفیت اجزای مورد استفاده در ساخت و ساز به طور مستقیم با ایمنی ساکنان آینده مرتبط است. مقایسه کیفیت میلگردها و انتخاب بهترین میلگرد برای ساخت و ساز ساختمان یکی از مهمترین تصمیمات مهندسان پروژه است. مصرف کنندگان باید با انواع میلگرد و ویژگی های هر یک آشنا باشند، تا بتوانند از بین برندهای مختلف، مناسب ترین را انتخاب کنند. در این مقاله به بررسی انواع میلگردها، با کیفیت ترین برندهای بازار و خصوصیات میلگرد هر برند می پردازیم.

خرید بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

اولین قدم برای خرید میلگرد، اطلاع از انواع و قیمت این محصولات است. کارخانه های مختلف برای تولید میلگرد، استانداردهای مختلفی دارند. به همین دلیل کیفیت و قیمت میلگرد تمام کارخانه ها، در یک سایز مشخص یکسان نیست. در در ادامه به معرفی انواع میلگرد موجود در بازار ایران می پردازیم. 

۱. میلگردهای اپوکسی

اپوکسی پوششی است که برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی روی فلز اعمال می شود. در عوض بدنه این محصول همان میلگرد مشکی است که لایه ای از اپوکسی روی آن قرار گرفته است. این لایه خیلی متراکم نیست و در صورت آسیب دیدن، امکان تخریب فلز از زیر وجود دارد. به همین دلیل، محققانی که در پی فولاد ضد زنگ هستند، به محصولات فلزی روی آورده اند.

۲. میلگرد کربن فولادی

فولاد کربنی رایج ترین مواد مورد استفاده برای ساخت این قطعات است. به این محصول میلگرد سیاه یا مشکی نیز می گویند و یکی از بهترین میلگردهای بازار ایران است. این محصولات بسیار قوی هستند، اما مقاومت در برابر خوردگی نشان نمی دهند. بنابراین برای استفاده در مناطق مرطوب مانند اروپا یا شمال ایران مناسب نیست.

۳. میلگردهای گالوانیزه

گالوانیزه مانند اپوکسی عمل می کند و پوششی است که سطح فولاد را از زنگ زدگی محافظت می نماید. دوام پوشش گالوانیزه بیشتر از اپوکسی است و هزینه بیشتری نیز دارد. به همین دلیل اکثر سازندگان ترجیح می دهند از این نوع میلگردها برای سازه های خود استفاده کنند.

۴. میلگرد فولادی استیل

پروفیل های فولادی به عنوان محصولات قوی شناخته می شوند اما قیمت تمام شده آن ها بالا بوده و استفاده از آن ها صرفه اقتصادی ندارد مگر در پروژه های بسیار بزرگ. به این محصول فولاد ضد زنگ نیز می گویند و قیمت این محصول به طور متوسط ​​از قیمت میلگرد کارخانه ذوب آهن اصفهان و سایر برندها بالاتر است.

۵. میلگرد اروپایی

کشورهای اروپایی پروفیل های فلزی را طبق روش Termax تولید می کنند. در این روش قطعات پس از تولید از جت های آب عبور می کنند تا افت ناگهانی دما و سرد شدن، استحکام آن ها را افزایش دهد. میزان فولاد مصرفی در قطعات اروپایی کم بوده و قسمت بیرونی آن ها از مقاومت بیشتری نسبت به قسمت داخلی برخوردار است.

۶. میلگرد فایبرگلاس

مواد اولیه برای ساخت این محصول رزین و الیاف است. این قطعات که از بهترین میلگردهای بازار هستند، زنگ نمی زنند و خورده نمی شوند، همچنین از استیل مقاوم تر و سبک تر هستند. فایبرگلاس را می توان در پروژه هایی که محیط مناسبی ندارند نیز استفاده کرد. استفاده از این محصولات هنوز به اندازه قطعات فولادی رایج نشده است.

پرفروش ترین و بهترین میلگردهای موجود در بازار کدامند؟

در ایران کارخانه های زیادی در زمینه تولید مقاطع فولادی فعال هستند. بنابراین ارائه یک یا چند برند به عنوان بهترین تولید کنندگان در کشور کار ساده ای نیست. مصرف کنندگان بر اساس نیاز پروژه، تجربه و ویژگی های محصول کارخانه های مختلف، از برندهای مختلف خرید می کنند.

میلگردهای تولید شده در کارخانه های مختلف سطح کشور، به دلیل برخوداری از استاندارد ملی و گواهینامه های بین المللی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. همچنین به دلیل استفاده از استاندارد تولیدی، تکنولوژی و مواد اولیه با کیفیت های متفاوت، قیمت میلگرد کارخانه های مختلف یکسان نیست. در ادامه به برخی از برندها و کارخانه های پرفروش این محصول اشاره می کنیم:

  • کارخانه ذوب آهن اصفهان
  • کوثر اهواز
  • کارخانه میلگرد همدان
  • آذر فولاد امین
  • فولاد آذربایجان

انتخاب بهترین میلگردهای بازار ایران

قیمت، کیفیت و استانداردهای مورد استفاده در تولید قطعات فولادی مهمترین معیار انتخاب بهترین میلگردهای بازار ایران می باشد. افراد با تجربه طولانی در بازار فولاد، محصولات مختلف کارخانه ها را می شناسند و می دانند که محصولات هر مجموعه برای چه پروژه هایی مناسب است. تازه واردها به تجربه بیشتری نیاز دارند و باید از متخصصان برای انتخاب بهترین میلگرد موجود در بازار کمک بگیرند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در ایران بسیاری از کارگاه ها محصولات فولادی را به صورت غیرقانونی تولید می کنند. این محصول کارگاهی نامی ندارد و قابل اعتماد نیست، پس محصول مورد نظر خود را از فروشنده مورد اعتماد خریداری کنید و از اصالت آن اطمینان حاصل نمایید.

معرفی بهترین کارخانه و برندهای میلگرد در ایران

از بهترین میلگردهای بازار می توان به میلگرد ذوب آهن اصفهان، میلگرد آذر فولاد امین، میلگرد نیشابور، کوثر اهواز، میلگرد راد همدان و … اشاره کرد. میلگردهای این کارخانه ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و تقاضای زیادی در بازار دارند.

کارخانه ذوب آهن اصفهان

میلگرد ذوب آهن اصفهان با کیفیت ترین و قدیمی ترین محصول موجود در بازار آهن ایران می باشد. استفاده از مواد اولیه مرغوب در ساخت میلگرد ذوب آهن، این محصول تولیدی را به استاندارد و کیفیت مطلوب و کافی رسانده است. میلگرد ذوب آهن، نسبت به سایر میلگردهای موجود در بازار وزن بیشتری دارد و در گرید A3 و در سایزهای مختلف تولید می شود.

ذوب آهن اصفهان معروف ترین کارخانه تولید کننده مقاطع فولادی ساختمانی، صنعتی و راه آهن در ایران با ظرفیت سالانه ۳۶۰ هزار تن است. این واحد صنعتی که از سال ۱۳۵۰ در جنوب غرب استان اصفهان کار خود را آغاز کرد، به دلیل نقش ویژه ای که در راه اندازی سایر بخش های صنعتی دارد، مادر صنعت فولاد کشور نامیده می شود.

قیمت میلگرد ذوب آهن از عوامل بی شماری از جمله عرضه و تقاضا، نوسانات ارزی، شرایط سیاسی و اقتصادی منطقه، قیمت مواد اولیه و عوامل دیگر، تاثیر می گیرد. به دلیل اهمیت قیمت میلگرد در هزینه تمام شده پروژه، مصرف کنندگان به صورت روزانه قیمت این محصول را بررسی می کنند. در وبسایت کیلوتن قیمت سایزهای مختلف میلگرد ذوب آهن، به صورت روزانه بروزرسانی می شود. 

کارخانه آذر امین

دومین انتخاب از بین بهترین میلگردهای بازار ایران، میلگرد آذر امین است. این محصول در گریدهای A2 و A3 تولید می شود. میلگرد آذر امین از سایز ۸ تا ۳۲ تولید می شود و کامل بودن سبد کارخانه، امکان خرید برای پروژه های مختلف را فراهم کرده است. میلگرد آذر امین درجه A2 با آج ۳۴۰ دارای تنش ۵۰۰ تا ۶۰۰ و استحکام کششی ۳۴۰ تا ۴۲۵ می باشد و گرید A3 دارای تنش تسلیم ۶۰۰ تا ۷۰۰ و قدرت ماندگاری ۴۰۰ تا ۵۰۰ می باشد.

کارخانه آذر فولاد امین یکی از معتبرترین تولیدکنندگان میلگردهای ساده و آجدار در غرب کشور می باشد. این کارخانه دارای گواهینامه های بین المللی مانند گواهینامه ISO 9001 و گواهینامه های سیستم مدیریت از شرکت BAS انگلیس می باشد.

میلگرد آذربایجان (میانه)

اگر به دنبال بهترین میلگردهای بازار در سایزهای بزرگ هستید، میلگرد آذربایجان ​​بهترین انتخابی است که می توانیم پیشنهاد کنیم. تمامی سایزهای A3 در این کارخانه موجود است. کیفیت این میلگرد ​​مورد تایید خریداران و فروشندگان قرار گرفته است و می توانید با خیال راحت از آن در پروژه های ساختمانی استفاده نمایید.

کارخانه میلگرد میانه در خانه فولاد آذربایجان در سال ۶۸ در شهر میانه ساخته شده است. این شرکت در سال ۱۳۷۹ در طی ده سال به ۵۵۰ هزار تن آهن در سال رسید. کارخانه آهن و فولاد میانه به طور غیر مستقیم و مستقیم برای ۴۵۰۰ نفر شغل ایجاد کرد، زیرا شرکت میلگرد میانه به عنوان قطب اقتصادی آذربایجان بود. از مزیت های این مجموعه صنعتی که تولید کننده یکی از بهترین میلگردهای بازار می باشد، موقعیت جغرافیایی آن است که مکانی ایده آل برای بارگیری فراهم کرده است.

شرکت میلگرد میانه در مجاورت خط راه آهن سراسری که به شبکه راه های بین المللی متصل است واقع شده است و به همین دلیل امکان بارگیری از این کارخانه راحت است. این کارخانه در هنگام بارگیری وزن زیر ۱۵ تن را بارگیری نمی کند، پس باید به خاطر داشته باشید که هنگام خرید آهن و فولاد از کارخانه مرکز باید به وزن آن توجه کنید. بار مجاز در این مجموعه بیش از ۱۵ تا ۱۸ تن می باشد.

کارخانه فولاد میانه دارای گواهینامه بین المللی ISO 14001, 2004, 9001, 2000 می باشد. این شرکت با هدف رشد و برنامه ریزی بلند مدت توانسته است با استفاده از مدل INQA کیفیت محصولات و نتایج احتمالی خود را بهبود بخشد.

میلگردهای فولاد خراسان (نیشابور)

میلگرد فولاد خراسان یا نیشابور یکی از بهترین میلگردهای بازار و پرطرفدارترین پروفیل های فولادی در شمال شرق ایران است. در مناطق نزدیک خراسان از میلگرد این کارخانه استفاده می شود. البته لازم است بدانید که سایز میلگردهای این صنعت محدود بوده و عمدتا در گرید A3 تولید می شود.

این میلگرد یکی از میلگردهای باکیفیت مجتمع فولاد خراسان می باشد. این میلگرد در شرق ایران تولید می شود؛ اما امکان سفارش این پروفیل های کاربردی در سراسر کشور وجود دارد. این مجموعه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات فولادی در نیشابور است. این کارخانه می تواند یک و نیم میلیون تن پروفیل فولادی را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند. مجتمع فولاد خراسان با بهره گیری از تیمی جوان و با تجربه همواره در تلاش است تا کیفیت محصولات را ارتقا دهد.

برای دریافت قیمت بهترین میلگردهای بازار و خرید آنلاین میلگرد نشابور با بهترین کیفیت می توانید در ساعات اداری با کارشناسان مجموعه کیلوتن تماس بگیرید. قیمت این محصول و همچنین نمودار قیمت میلگرد نشابور نیز در سایت قابل بررسی است. این نمودار می تواند وضعیت کلی بازار آهن این قطعات را به شما نشان دهد تا بتوانید به درستی تصمیم بگیرید. مجموعه ما قبل از ارسال بار از کیفیت محصول اطمینان حاصل کرده و میلگرد نشابور را تنها پس از طی مراحل تضمین کیفیت به فروش می رساند.

میلگرد راد همدان

اگر به دنبال میلگردی سبک وزن و مطابق با استانداردهای جهانی برای تولید آن هستید، میلگرد همدان انتخاب مناسبی است. میلگرد راد همدان با گریدهای A2 و A3 تولید می شود. برای خرید آنلاین میلگرد راد همدان، می توانید به صفحه این محصول در سایت کیلوتن مراجعه کنید. 

میلگرد به عنوان یکی از ضروری ترین و پرکاربردترین مقاطع فولاد در ساختمان سازی، یکی از رقابتی ترین بازارها را دارد و کارخانجات زیادی انواع مختلف این محصول را با کیفیت و خواص متفاوت تولید و عرضه می کنند. راد همدان یکی از ممتازترین کارخانه های تولیدی است که محصولات آن سهم زیادی از فروش این محصول فولادی را به خود اختصاص داده است.

همانطور که می دانید قیمت بهترین میلگردهای بازار روزانه با عوامل مختلفی از جمله نرخ دلار و نوسانات، قیمت مواد اولیه، نوسانات بازار فولاد، عرضه و تقاضا، انواع، اندازه ها و ابعاد و عوامل دیگر تعیین می شود. اطلاع از قیمت خرید میلگرد برای بسیاری از افرادی که هر روز در این صنعت فعال هستند نیز حائز اهمیت است.

این کارخانه از مواد اولیه فولاد نورد گرم تولید می کند و قطعات تولید شده در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند. راد همدان محصولات خود را در سایزهای ۸ تا ۳۲ در دو گرید A2 و A3 تولید می کند. قیمت خرید میلگرد همدان با توجه به مشخصات فنی آن تعیین می شود.

با توجه به وزن سبک و کیفیت بالای این محصولات، در برخی موارد از این میلگردها برای مصارف و کاربردهای خاصی که نیاز به میلگرد سبک دارد استفاده می کنند.

میلگرد شاهین بناب

میلگرد شاهین یا میلگرد صنعت بناب یکی از بهترین میلگردهای بازار از نظر کیفیت در ایران می باشد. فولاد صنعت بناب تولید و فروش میلگرد فولادی در استانداردهای A2 و A3 در سایزهای ۸ تا ۳۲ را بر عهده دارد. این میلگردها یکی از پرطرفدارترین مقاطع شمال غرب کشور و مناطق نزدیک به آن می باشد. همان طور که می دانید صدها عامل مختلف در تعیین قیمت میلگرد وجود دارد. هم اکنون می توانید میلگرد شاهین بناب را از مجموعه کیلوتن دریافت نمایید.

ساختمان فولاد صنعت بناب در سال ۸۲ به بهره برداری رسید.این ساختمان در شهرک صنعتی بناب آذربایجان شرقی واقع شده است. قیمت میلگرد بناب برای بسیاری از افراد فعال در زمینه آهن و فولاد بسیار مهم است. فراموش نکنید که پارامترهای مهمی مانند وزن، طول هر شاخه، نوع میله و غیره را برای خرید این محصول در نظر بگیرید.

محصولات تولیدی این کارخانه دارای استاندارد ملی ایران ۳۱۳۲ می باشد. این میلگردها در دو نوع ساده و آجدار در سایزهای ۸ تا ۳۲ تولید می شوند.

برای خرید آنلاین میلگرد راه های زیادی وجود دارد. شما می توانید با شماره درج شده در سایت با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را در مورد این محصول دریافت کرده و سپس سفارش دهید.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت کیلوتن مروری بر بهترین میلگردهای بازار ایران داشتیم و کارخانه های مطرح تولیدکننده میلگرد را معرفی کردیم. به دلیل کاربرد گسترده میلگرد در صنایع مختلف و صنعت ساختمان سازی، اطمینان از کیفیت و قیمت آن اهمیت زیادی دارد. در وبسایت کیلوتن قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد برندهای مختلف و سایر محصولات فولادی بروزرسانی می شود. همچنین امکان خرید آنلاین آهن و محصولات فولادی نیز فراهم می باشد. برای دریافت راهنمایی بیشتر در خصوص خرید آنلاین میلگرد کارخانه های مختلف و حداکثر و حداقل میزان خرید با کارشناسان کیلوتن در ارتباط باشید. 

دسته بندی محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *