کارخانجات میلگرد شمال کشور

کارخانجات میلگرد شمال کشور
فهرست مطالب

کارخانجات میلگرد شمال کشور، به عنوان بخش مهمی از تامین کنندگان میلگرد در کشور و بازارهای بین المللی به شمار می آیند. این کارخانه‌ ها از جمله فولاد امیرکبیر خزر در مازندران، میلگرد حسن رود و فولاد آناهیتا در گیلان و فایکو در مازندران، ارائه دهنده میلگردهای ساده و آجدار در اندازه‌ های مختلف هستند. همچنین، کارخانه‌ های دیگری نیز از جمله کارخانه‌ های میلگرد ظفر بناب، کارخانه میانه و کارخانه راستین آستارا نیز در این منطقه فعالیت می‌ کنند. انتخاب مناسب‌ ترین کارخانه برای خرید میلگرد، بسته به نیازهای مختلفی از جمله نوع، سایز، قیمت و کیفیت میلگرد، متغیر است و باید با دقت و توجه به این عوامل انجام شود.

تولیدکنندگان میلگرد شمال کشور

میلگرد، یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی محسوب می شود. به همین دلیل کارخانه های زیادی در کشور به تولید این محصول مشغول هستند. کارخانه های میلگرد شمال ایران، از تامین کنندگان اصلی این مقاطع در سطح داخلی و بین المللی به شمار می آیند. بنابراین، آشنایی با استاندارد تولید، کیفیت محصولات، مشخصات فنی و سایر مشخصات هر کارخانه موجب تصمیم گیری بهتر در زمینه خرید میلگرد می شود.  

کارخانه هایی که در ادامه معرفی می کنیم، تولیدکنندگان برتر میلگرد در شمال کشور به شمار می آیند.

  • مجتمع فولاد امیرکبیر خزر
  • کارخانه حسن رود گیلان
  • کارخانه فولاد آناهیتا
  • کارخانه فایکو
  • شرکت نورد فولاد گلستان
  • کارخانه راستین آستارا
  • کارخانه فولاد معراج البرز گلستان
  • مجتمع فولاد میانه
  • مجتمع فولاد صنعت بناب
  • مجتمع فولاد ظفر بناب
  • صنایع فولاد تیکمه داش
  • مجتمع فولاد ارگ تبریز
  • کارخانه آذر فولاد امین
  • کارخانه آریان فولاد
  • گروه صنعتی درپاد تبریز
  • کارخانه میاندوآب
  • کارخانه کیان فولاد ابهر 

کارخانه میلگرد امیر کبیر خزر

کارخانه امیر کبیر خزر، واقع در شهرک صنعتی رشت، در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد و از سال ۱۳۸۵ با ظرفیت تولید ۷۵۰ هزار تن و در سه خط شروع به فعالیت کرد. این کارخانه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میلگردهای صنعتی و ساختمانی در اندازه و گریدهای مختلف می‌ باشد. 

موقعیت مکانی مناسب و کیفیت بالای محصولات آن، این کارخانه را برای خریداران استان‌های مجاور مثل مازندران و اردبیل بسیار مناسب کرده است. از جمله ویژگی‌ های منحصر به فرد این کارخانه، تولید میلگرد A4 در کشور است. این مجتمع، بخش قابل توجهی از کالاهای خود را صادر می‌کند و به دلیل رعایت استانداردهای سخت گیرانه از لحاظ کیفیت، شهرت زیادی پیدا کرده است. همچنین، این مجتمع یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میلگردهای صنعتی و ساختمانی با سایزهای ۸ تا ۴۰ و گریدهای مختلف مطابق با استانداردهای ملی ایران و جهانی مانند DIN، ASTM، GOST و TS می‌ باشد.

مجتمع فولاد میانه

کارخانه فولاد آذربایجان یا میانه در سال ۱۳۶۸ در فاصله ۳ کیلومتری از شهر میانه تاسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به بهره‌ برداری رسید. این کارخانه یکی از تولیدکنندگان اصلی در شمال غربی کشور محسوب می‌ شود. به دلیل نزدیکی این کارخانه به ایستگاه راه‌ آهن و ترانزیت، هزینه‌ های حمل و نقل به شدت کاهش می‌ یابد.
 
کارخانه میانه، در زمینه انواع مقاطع فولادی سبک مانند میلگرد آجدار، ساده، نبشی و ناودانی تسیس شد و در حال حاضر بیشتر به تولید میلگرد ساختمانی طبق استانداردهای بین‌ المللی و ملی می‌ پردازد. ظرفیت تولید این کارخانه برای هر یک از بخش‌ ها متفاوت است و حدودا ۱۵۰ هزار تن برای هر بخش تخمین زده شده است. محصولات این کارخانه در سایزهای ۱۰ تا ۳۲ میلی متر و طبق استاندارد INSO3132 تولید می‌ شوند.
کارخانه فولاد میانه

کارخانه میلگرد حسن رود

کارخانه حسن رود، معروف به نورد گیلان، در جاده رشت – بندر انزلی واقع شده و از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. فعالیت اصلی این کارخانه تولید میلگردهای ساده و آجدار در گریدهای A2 و A3 است. این کارخانه در گسترش صنعت فولاد در مناطق شمال و شمال غربی کشور نقش بسیار مهمی داشته و فعالان صنعت ساخت و ساز در این مناطق به راحتی به انواع میلگردهای مورد نیاز دسترسی دارند. میلگردهای تولیدی این کارخانه برای مقاوم سازی بتن و استفاده در ساخت و سازهای صنعتی و ساختمانی مناسب است. قیمت میلگرد حسن رود به صورت روزانه در وبسایت کیلوتن بروزرسانی می شود. 

علامت اختصاری بر روی میلگردهای تولیدی این کارخانه با فواصل معین به شرح NFG CO است که مخفف عبارت Navard Foolad Gilan Company می‌ باشد. ظرفیت تولید محصولات نورد این کارخانه ۲.۵ میلیون تن در سال است.

کارخانه فولاد آناهیتا

مجتمع فولاد آناهیتا گیلان، در سال ۸۹ در نزدیکی شهر رشت تاسیس شد و یکی از شرکت‌ های برجسته در شمال کشور محسوب می‌ شود که با رعایت استانداردهای بین‌ المللی، میلگرد تولید می‌ کند و در تامین نیازهای صنعتی فولادی مناطق شمالی کشور نقش داشته است. میلگردهای تولیدی این کارخانه در گریدهای A2 و A3 و در سایزهای ۸ تا ۲۵ میلی متر قابل تهیه است و در زمینه‌ های صنعتی و ساختمانی کاربرد دارد. ظرفیت تولید این کارخانه در حدود ۳۲۰ هزار تن در سال است و توانایی تولید میلگرد با استاندارد ISIRI3132 را دارد.

کارخانه فایکو

کارخانه فولاد البرز ایرانیان (فایکو) یکی از کارخانه‌ های بزرگ تولید مقاطع فولادی از جمله تیرآهن، ناودانی، نبشی و میلگرد در منطقه شمالی کشور است. با موقعیت مکانی مناسب، این کارخانه خدمات خود را در زمینه خرید میلگرد به استان‌ های مجاور مانند گیلان، گلستان، تهران و غیره ارائه می‌ دهد.
هر ساله بیش از ۱.۵ میلیون تن محصول را به روش نورد گرم و با بهره‌ گیری از تکنولوژی مدرن تولید و به بازار عرضه می‌ کند. یکی از دلایلی که میلگرد فایکو بسیار محبوب است، کیفیت بالای محصولات آن و امکان حمل و نقل ریلی به دلیل دسترسی به راه‌آهن سراسری کشور است.

کارخانه آریان فولاد

کارخانه نورد آریان فولاد واقع در اشتهارد، به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد. این مجموعه نزدیک ترین فاصله را تا بازار مصرف کنندگان استان تهران و مناطق شمالی کشور دارد و مقاطعی مانند تیرآهن، نبشی، ناودانی و میلگرد تولید می کند.

این کارخانه، دارای دو خط نورد اصلی است و سالانه بالغ بر ۵۰۰ میلیون تن تولید دارد. تجهیزات این مجموعه، توسط کارخانه های دماگ آلمان، NNK ژاپن و دانیلی ایتالیا تامین شده و دارای استانداردهای بی نظیر در حفاظت از محیط زیست است.

کارخانه آذر فولاد امین

کارخانه آذر امین، در تیکمه داش استان آذربایجان شرقی واقع شده و در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد. این کارخانه با مساحتی ۱۴ هکتاری فعالیت خود را آغاز کرده و محصول اصلی آن میلگرد است. میلگردهای این کارخانه در سایزهای ۸ و ۱۰ برای گرید A2 و در سایزهای ۱۲ تا ۳۲ میلی متر تولید می‌ شود. جهت اطلاع از قیمت میلگرد آذر امین، می توانید به صفحه این محصول در وبسایت کیلوتن مراجعه کنید. 
 در آغاز فعالیت، تولید به دو فاز تقسیم می‌ شد. فاز اول شامل نورد میلگرد با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال بود و فاز دوم شامل نورد میلگرد با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال می‌ باشد.
 
میلگرد آجدار آذرامین با گرید A2 و آج ۳۴۰ دارای تنش تسلیم ۵۰۰ الی ۶۰۰ و مقاومت کششی ۳۴۰ تا ۴۲۵ است. محصولات این کارخانه بر اساس استانداردهای INSO3132 و GOST5781 تولید می‌ شود، به‌ طوری که گرید A2 برای سایزهای ۸ و ۱۰ و گرید A3 برای سایزهای ۸ تا ۳۲ در دسترس هستند. این شرکت از سال ۱۳۹۲ موفق به اخذ گواهینامه ISO9001 شده است.

سخن پایانی

در فرایند خرید مقاطع فولادی، قیمت میلگرد به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی در نظر گرفته می شود و تاثیر زیادی در تعیین هزینه نهایی دارد. برای خرید میلگرد، کارخانه تولیدکننده تاثیر زیادی در قیمت روز میلگرد دارد و قیمت میلگرد کارخانه های مختلف در یک سایز مشابه یکسان نیست. هنگام خرید میلگرد، کارخانه تولید کننده نیز در کنار فاکتورهای دیگری مانند سایز، وزن، استاندارد تولید و… اهمیت زیادی دارد. 

جهت اطلاع از قیمت روز آهن آلات و خرید آنلاین میلگرد، می توانید به وبسایت کیلوتن مراجعه کنید. همچنین، در صورت نیاز به دریافت راهنمایی بیشتر قبل از خرید، با کارشناسان کیلوتن در ارتباط باشید. 

دسته بندی محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *