هر بندیل میلگرد چند شاخه است؟

هر بندیل میلگرد چند شاخه است؟
فهرست مطالب

اگر تا به حال اقدام به خرید میلگرد یا هر محصول فولادی دیگر کرده باشید، احتمالا با اصطلاح بندیل میلگرد آشنا هستید. میلگردها پس از تکمیل فرآیند تولید در کارخانه ها، باید برای حمل و نقل بسته بندی شوند. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که هر بندیل میلگرد چند شاخه است؟

با اینکه بسته بندی میلگرد آسان به نظر می رسد، اما چند نکته اساسی در این رابطه وجود دارد. این نکات بیشتر مربوط به تعداد شاخه ها و وزنی است که هر بسته بندی می تواند تحمل کند. در صورتی که بسته بندی به صورت استاندارد انجام نشود، احتمال دارد در حین حمل و نقل، نوار آن باز شود و باعث ایجاد هزینه های مالی و جانی زیادی گردد.

در این مقاله ضمن آشنایی با عملکرد اصلی بندیل، مزایای این روش بسته بندی را توضیح خواهیم داد. همچنین معیارهای بسته بندی بندیل میلگرد را بررسی کرده و نقش بسته بندی میلگرد را در شناسایی و تجارت این محصول توضیح می دهیم. وب سایت کیلوتن قیمت روز میلگرد را در اشکال و اندازه های مختلف ارائه می دهد، با مراجعه به این سایت می توانید خریدی مطمئن داشته باشید.

بندیل میلگرد چیست؟

ممکن است هنگام خرید میلگرد، کلمه بندیل را زیاد شنیده باشید. قبل از پاسخ به این سوال که هر بندیل میلگرد چند شاخه است، باید به یک سوال مهم تر پاسخ دهیم، اینکه بندیل چیست؟ بندیل ها ساده ترین و ارزان ترین نوع بسته بندی هستند. در طی این فرآیند، محصول در ورقه های فلزی یا پلاستیکی بسته بندی می شود.

در واقع از بندیل برای بسته بندی محصولات فولادی استفاده می شود. پس از خرید میلگرد، این محصولات به صورت بندیل بسته بندی و ارسال می شوند. 

ضوابط بندیل بندی میلگرد

بسته‌بندی میلگرد، یکی از مراحل اصلی در زنجیره خرید این محصول محسوب می شود. انتخاب روش مناسب بسته‌ بندی بر اساس ابعاد و ویژگی ‌های فیزیکی میلگرد انجام می شود.

میلگردها به صورت شاخه و کلاف، توسط کارخانه های مختلف تولید می شوند. میلگردهای با قطر کمتر از ۱۲ میلی‌ متر به صورت کلاف بسته ‌بندی می ‌شوند، در حالی‌که میلگردهای با قطر بیشتر از این اندازه به صورت شاخه تولید و با استفاده از بندیل بسته ‌بندی می‌ شوند. روش بسته‌ بندی با بندیل از تسمه‌ های فلزی و پلاستیکی استفاده می‌ کند که علاوه بر جلوگیری از باز شدن بسته ‌ها، ایمنی و سلامتی حمل و نقل را تضمین می ‌کند.

در هنگام بسته‌ بندی، جزئیات مهمی همچون نوع فولاد، قطر میلگرد و طول شاخه‌ ها باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین، شرایط محیطی محل نگهداری نیز باید در نظر گرفته شود تا از حفظ کیفیت و ایمنی محصول در طول حمل و نقل و انبارداری اطمینان حاصل شود.

با توجه به اهمیت بسته‌ بندی میلگرد در حفظ کیفیت و ایمنی، رعایت استانداردهای بسته‌ بندی این محصول ضروری است تا از وقوع خسارات احتمالی جلوگیری شود و اعتماد مشتریان به محصول تقویت گردد.

هر بندیل میلگرد چند تن است؟

پاسخ دقیق به این سوال غیرممکن است، زیرا ظرفیت بارگیری و بسته بندی هر بسته میلگرد بسته به کارخانه سازنده و اندازه محصول متفاوت است. به طور معمول وزن هر بندیل در کارخانه های مختلف میلگرد، بین ۲ تا ۵.۵ تن در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، وزن هر بسته میلگرد ذوب آهن اصفهان بین ۴.۵ تا ۵ تن است. بندیل های میلگرد در مجتمع های تولیدی قزوین، بافق یزد و نیشابور نیز با وزن ۲ تا ۲.۵ تن بارگیری می شود. 

یکی از عوامل موثر بر هزینه خرید بندیل، قیمت روز میلگرد کارخانه های مختلف می باشد. به یاد داشته باشید که اگر وزن بسته های میلگرد دو شرکت با هم برابر باشد، تفاوت وزن هر شاخه تنها بر تعداد شاخه های هر بندیل تاثیر می گذارد. به عنوان مثال وزن هر بسته میلگرد کاشان به اندازه بندیل های میلگرد نیشابور است و وزن بندیل های هر دو مجموعه، ۲ تن می باشد. اما تعداد میلگردهای موجود در بندیل کاشان، به دلیل وزن کمتر هر شاخه بیشتر از بندیل های میلگرد نیشابور است. این در حالی است که قیمت میلگرد نیشابور معمولا بالاتر از قیمت میلگرد کاشان است. 

در هر بندیل میلگرد چند شاخه است؟

میلگرد تولید شده در کارخانه های مختلف، براساس مقدارهای تعیین شده در جدول اشتال می باشد. این جدول توسط مهندسین طراحی و اطلاعات مربوط به مشخصات هندسی، مکانیکی، وزن، ابعاد و ضخامت محصول درج شده است. با اینحال وزن نهایی میلگرد در کارخانه های مختلف، از کیفیت مواد اولیه، فرایند تولید و تکنولوژی های مورد استفاده در هر کارخانه تلرانس جزئی دارد. 
 
برای دقت بیشتر در محاسبه وزن میلگردها، هر کارخانه تلرانس حدودی محصولات خود را در سایت اینترنتی یا کاتالوگ محصولات ارائه می کند. این جداول وزنی، با توجه به شرایط و تنظیمات خاص هر کارخانه، وزن دقیق میلگردها را برای انواع مختلف آنها مشخص می‌ کنند.
 
با داشتن اطلاعات وزن میلگردها در هر بندیل و با تقسیم وزن بندیل بر وزن هر شاخه، می‌ توان تعداد شاخه‌ های میلگرد در هر بندیل را محاسبه کرد. از طرف دیگر، با ضرب تعداد شاخه‌ ها در وزن هر شاخه، وزن کل بسته را می‌ توان به دست آورد.

هر بندیل میلگرد سایز ۱۲ چند شاخه است؟

به طور معمول وزن هر بندیل کارخانه ذوب آهن اصفهان تقریبا ۴.۷ تن است. بنابراین اگر یک بندیل میلگرد سایز ۱۲ داشته باشیم، با فرض وزن هر شاخه ۱۰.۵ کیلوگرم در استاندارد ذوب آهن، در هر بسته میلگرد این کارخانه ۴۴۷ شاخه وجود دارد. برای اطلاع از قیمت میلگرد ۱۲ تمام کارخانه، می توانید به وبسایت کیلوتن مراجعه کنید.

هر بندیل میلگرد سایز ۱۴ چند شاخه است

این تعداد برای میلگرد ۱۴ کارخانه ذوب آهن اصفهان با وزن ۱۵ کیلوگرم به ۳۱۳ شاخه می رسد. این در حالی است که کارخانجات دیگری مانند بافق یزد، نشابور، کاشان و … بندیل های بین ۲ تا ۲.۵ تن وزن دارد که البته تعداد شاخه ها با توجه به وزن مخصوص هر شاخه متفاوت خواهد بود. قیمت میلگرد ۱۴ تمام کارخانه ها به صورت روزانه در سایت کیلوتن بروزرسانی می شود.

هر بندیل میلگرد ۱۶ چند شاخه است

وزن هر شاخه ۱۲ متری میلگرد در کارخانه‌ های مختلف ممکن است متفاوت باشد، بسته به عواملی از جمله ترکیب شیمیایی، روش تولید و تنظیمات کارخانه. به عنوان مثال، در کارخانه زاگرس، وزن هر شاخه ۱۲ متری میلگرد معمولا بین ۱۸ تا ۱۹ کیلوگرم است. تعداد موجود در هر بندیل زاگرس، ۱۰۵ تا ۱۱۱ شاخه است. در حالیکه وزن هر شاخه ۱۶ ذوب آهن ۱۹ کیلوگرم و تعداد شاخه های موجود در هر بندیل ۲۴۷ عدد می باشد. 

هر بندیل میلگرد ۱۸ چند شاخه است

وزن هر بندیل میلگرد ۱۸، در کارخانه‌ های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، میلگرد ۱۸ زاگرس با وزن تقریبی ۲۲ تا ۲۴ کیلوگرم تولید می‌ شود و در هر بندیل این کارخانه، معمولا بین ۸۳ تا ۸۸ شاخه قرار دارد. در کارخانه ذوب آهن، هر بندیل شامل تقریبا ۱۹۵ شاخه می‌ باشد. همچنین، در کارخانه آذر فولاد امین، تعداد شاخه‌ های موجود در هر بندیل حدودا ۸۷ شاخه است.
 
این تفاوت‌ ها در تعداد شاخه‌ ها و وزن بندیل‌ ها، ناشی از مشخصات و شرایط تولید مختلف در هر کارخانه است و لازم است در انتخاب و استفاده از محصول، به این جزئیات توجه شود.

هر بندیل میلگرد ۲۰ چند شاخه است

تعداد شاخه‌ های موجود در هر بندیل میلگرد ۲۰ نیز مانند سایر کارخانه‌ ها مقدار یکسانی ندارد. به عنوان مثال، وزن هر شاخه ۱۲ متری میلگرد امیرکبیر خزر ۲۸ کیلوگرم است و در هر بندیل این کارخانه معمولا ۷۱ شاخه وجود دارد. این مقدار در کارخانه تیکمه داش با وزن ۲۸.۵ کیلوگرم و تعداد ۷۰ شاخه است. در کارخانه زاگرس، وزن هر شاخه میلگرد ۲۰ حدودا ۲۸ تا ۲۹ کیلوگرم است و تعداد شاخه‌ های موجود در هر بندیل میان ۶۷ الی ۷۱ شاخه قرار دارد.
 

این تفاوت‌ ها در تعداد شاخه‌ ها و وزن بندیل‌ ها، ناشی از مشخصات و شرایط تولید مختلف در هر کارخانه است و لازم است در انتخاب و استفاده از محصول، به این جزئیات توجه شود. در جدول زیر، تعداد تقریبی شاخه های میلگرد برای سایزهای مختلف درج شده است. با اینحال جهت دریافت اطلاعات بیشتر و کسب راهنمایی در این زمینه، می توانید قبل از خرید آنلاین میلگرد با کارشناسان کیلوتن در ارتباط باشید. 

تعداد شاخه های میلگرد در هر بندیل
تعداد شاخه های موجود در هر بندیل

وزن یک بندیل میلگرد به چه عواملی بستگی دارد؟

بندیل میلگرد در هر وزنی موجود می باشد، یعنی بسته به کارخانه تولیدی، وزن هر بسته میلگرد نیز متغیر بوده و بین دو تا پنج و نیم تن می باشد که به اندازه میلگرد و کارخانه سازنده نیز بستگی دارد. با توجه به موارد ذکر شده، تعداد شاخه های هر بندیل مشخص می شود. وزن هر میلگرد به طور مستقیم به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. تعداد شاخه های موجود در بسته
  2. قطر
  3. وزن هر شاخه
  4. محدوده بسته بندی تجهیزات تولید و ساخت

نکته ای که در مورد وزن هر بسته میلگرد وجود دارد این است که وزن هر نوع محصول در یک کارخانه تولیدی باید همیشه ثابت باشد. به این ترتیب می توان تعداد شاخه های هر بندیل را از وزن کل بندیل بدست آورد و بر وزن هر شاخه حک شده روی آن تقسیم کرد.

از طرفی وزن تمام بسته های تولید شده توسط سازنده بدون توجه به وزن هر شاخه یا قطر آن ثابت است. به عنوان مثال وزن میلگردهای تقویت کننده تولیدی کارخانه ذوب آهن اصفهان ۴.۷ تن است. این عدد ثابت کار شمارش تعداد شاخه های هر بسته را ساده می کند.

به عنوان مثال طبق استانداردهای اعلام شده از سوی کارخانه آهن اصفهان، وزن هر یک از میلگردهای ۱۲ در این کارخانه ۱۰.۵ کیلوگرم است. حال از آنجایی که وزن هر بسته ۴.۷ تن است، اگر این عدد را بر ۱۰.۵ تقسیم کنیم، به این نتیجه می رسیم که در هر بسته، ۴۴۷ میلگرد وجود دارد.

سخن پایانی

در این مقاله از کیلوتن در رابطه با بندیل و وزن تقریبی بندیل های میلگرد کارخانه های مطرح پرداختیم. علاوه بر نکات فوق بعد از تحویل محصول باید به نکاتی مثل تطابق میلگرد دریافتی با فاکتور، اطمینان از وزن بار، بررسی ظاهر میلگرد و نگهداری صحیح از میلگرد توجه کنید.

در صورتی که هر گونه پرسشی در رابطه با خرید آنلاین میلگرد و بررسی قیمت این محصولات فولادی دارید می توانید با کارشناسان ما در مجموعه کیلوتن تماس برقرار نمایید

سوالات متداول

بندیل میلگرد چیست؟ 

بندیل میلگرد به بسته بندی میلگردها به صورت دسته ای گفته می شود.

هر بندیل میلگرد چند تن است؟
به طور معمول وزن هر بندیل در کارخانه های مختلف میلگرد، بین ۲ تا ۵.۵ تن در نظر گرفته می شود. ولی این مقدار در کارخانه های مختلف یکسان نیست.

در هر بندیل چند شاخه میلگرد وجود دارد؟
با تقسیم وزن بندیل بر وزن هر شاخه، می توان تعداد شاخه های میلگرد در هر بندیل را محاسبه کرد. 

مزایای بندیل بندی میلگرد چیست؟
این نوع بسته بندی مزایای مختلفی از جمله حمل و نقل آسان تر، محافظت از میلگردها در برابر آسیب و صرفه جویی در فضا را به همراه دارد.

دسته بندی محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *