روش های حمل و نقل تیرآهن

حمل و نقل تیرآهن با تریلی
فهرست مطالب

امروزه کمتر سازه ای را مشاهده خواهید کرد که از تیرآهن در آن استفاده نشده باشد. این محصول فولادی پرکاربرد به دلیل استحکام بالا و قابلیت تحمل نیروهای برشی و خمشی، همواره مورد توجه طراحان و مهندسان بوده است. با استفاده از سایز و کیفیت مناسب تیرآهن، از ساخت سازه ای مستحکم و بادوام اطمینان حاصل می شود. در این مقاله از وبسایت کیلوتن، روش های حمل و نقل تیرآهن و چالش های مرتبط با آن را بررسی خواهیم کرد. تیرآهن و میلگرد از مقاطع فولادی پرکاربرد به شمار می آیند و تقاضای زیادی دربازار دارند. برای اطلاع از قیمت تیرآهن و  قیمت میلگرد می توانید به سایت کیلوتن مراجعه کنید.

پس از انتخاب نوع و اندازه تیر، این محصولات باید به محل پروژه شما آورده شوند. با توجه به وجود استانداردهای خاص و لزوم رعایت آن ها، موضوع حمل کالاهای خریداری شده از محل بارگیری به محل تخلیه همواره معرف یک چالش است.

فرایند حمل و نقل تیرآهن

هنگامی که نوع و اندازه مناسب تیرآهن را خریداری کردید، نوبت به انتقال آن ها از کارخانه، انبار و بنگاه های آهن آلات به محل پروژه می رسد. این انتقال خود می تواند هزینه نهایی تیرآهن خریداری شده را افزایش دهد. هزینه حمل و نقل تیرآهن به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع روش حمل و نقل
  • وزن و حجم تیرآهن
  • مسافت حمل و نقل
  • شرایط آب‌ و هوایی

بررسی هزینه های حمل و نقل تیرآهن

وقتی صحبت از خرید محصول می شود، نحوه حمل و هزینه حمل تا محل پروژه برای مصرف کنندگان حائز اهمیت است. هزینه حمل محصولات فولادی، به عوامل مختلفی از جمله نوع حمل، بار خریداری شده، محصول بستگی دارد. لازم به ذکر است که قیمت و هزینه حمل و نقل تیرآهن تحت تاثیر عوامل دیگری از جمله شرایط منطقه ای در محل حمل و نقل و تغییر قیمت انرژی و سوخت است. در واقع روش خرید یکی از مهم ترین عوامل در تعیین هزینه های حمل و نقل است.

هزینه حمل و نقل به موارد مختلفی بستگی دارد، که در ادامه همه این موارد را بررسی می کنیم.

  • هزینه و نرخ بارگیری: این هزینه برای بارگیری کالا در تریلر از راننده انبار دریافت می شود و ممکن است متفاوت باشد.
  • فاصله: هر چه مسافت بیشتر باشد، بدیهی است که هزینه حمل و نقل بالاتر است. در نتیجه اولویت در انتخاب و خرید تیرآهن باید فاصله نزدیک باشد.
  • دستمزد راننده: این هزینه مربوط به حقوق راننده می باشد.
  • ظرفیت بار: نوع دستگاه با توجه به وزن محصول تعیین می شود. هنگامی که وزن بیش از ۴ تن است، باید از دستگاه های کفی یا لبه دار استفاده شود.
  • پورسانت بار: مبلغی است که به شرکت باربری پرداخت می شود.

روش انتقال تیرآهن فولادی

  • وسیله نقلیه موتوری
  • حمل و نقل از طریق دریا
  • انتقال ریلی
  • حمل و نقل ترکیبی
  • حمل و نقل کانتینری

لازم به ذکر است روش جاده ای برای حمل و نقل محصولات با تناژ کم مناسب است. یکی از جنبه های مثبت نزدیک بودن منطقه بارگیری و تخلیه است. از مزایای آن می توان به قیمت پایین و تحویل در کوتاه ترین زمان اشاره کرد. روش های رایج برای این کار:

  • تریلر کف
  • تریلر لبه دار
  • تریلر حمل و نقل عمومی یا ترانزیت
  • تریلرهای سنگین برای تناژ زیاد
  • انواع کامیون و نیسان برای تناژ کم

در صورتی که محصولات خریداری شده بیش از ۱۲ متر باشد، نام حمل و نقل قطار ذکر می شود. با این حال، سایر روش های دریایی، کانتینری و ترکیبی بیشتر برای حمل و نقل از راه دور استفاده می شود. به یاد داشته باشید که انتخاب هر مسیر بستگی به مسافت و ظرفیت خودروها دارد.

نکات مهم در حمل و نقل تیرآهن

برای حمل و نقل تیرآهن باید نکات ایمنی زیر را رعایت کرد:

  • تیرآهن‌ ها باید به‌طور ایمن روی وسیله نقلیه بارگیری شوند.
  • تیرآهن‌ ها باید به‌طور صحیح مهار شوند تا از حرکت آن‌ ها جلوگیری شود.
  • تیرآهن‌ ها باید در برابر آسیب‌ های فیزیکی محافظت شوند.
  • تیرآهن‌ ها باید در شرایط مناسب نگهداری شوند تا از زنگ‌ زدگی و خوردگی آن‌ ها جلوگیری شود.

روش خرید چه تاثیری در حمل و نقل تیرآهن دارد؟

روش خرید محصول یکی از عوامل موثر بر هزینه حمل و نقل آن است. خرید از شرکت، کارخانه اصلی، بورس یا روش های دیگر بسته به این که تیر مورد نیاز خود را از کجا خریداری می کنید، در هزینه ها تفاوت دارد که در زیر آمده است.

۱. خرید مستقیم از کارخانه ها

خرید مستقیم از کارخانه باعث کاهش هزینه خرید تیراهن می شود. هنگام محاسبه هزینه نهایی خرید حتما فاصله کارخانه تا محل حمل را در نظر بگیرید تا هزینه های اضافی برای حمل و نقل متحمل نشوید. یکی دیگر از نکات خرید از کارخانه، در کنار تولید در سایزها و انواع خاص در کارخانه های مختلف، نیاز به خرید در تن زیاد و عدم دسترسی به ارسال روزانه است.

۲. بنگاه های خرید و فروش

در این روش خرید محدودیتی در اندازه و نوع تیرآهن ندارید و نیازی به خرید تناژ بالا نیست. با خرید از بنگاه ها، محصول مورد نظر زودتر به دست خریداران می رسد. اما باید هزینه باربری و فاصله تا نقطه تخلیه را نیز در نظر بگیرید. همچنین هنگام خرید از یک شرکت، محصول به دلیل هزینه های ذخیره سازی، قیمت بیشتری خواهد داشت.

۳. خرید از بورس کالا

فرآیند خرید تیر از بورس تابع قوانین سازمان بورس بوده و تحویل آن طبق برنامه زمان بندی بورس انجام می شود. همچنین در این روش مانند روش خرید مستقیم از کارخانه امکان خرید با ظرفیت کم وجود ندارد. زمانی که تیرآهن فولادی را از بورس خریداری می کنید، کارخانه تامین کننده زمان تحویل را که معمولا مدت زمان طولانی چند هفته ای است، اعلام می کند.

۴. خرید تیرآهن از شرکت های معتبر تجاری

هنگام خرید از یک شرکت تجاری، علاوه بر مزایایی مانند امکان خرید تن های مختلف و در دسترس بودن انواع تیرآهن در اندازه های مختلف، حق انتخاب مسافت حمل و نقل تیرآهن را نیز دارید. زیرا شرکت با توجه به موقعیت پروژه شما نزدیک ترین کارخانه یا انبار را پیشنهاد می کند و شما کمترین هزینه حمل و نقل را برای آن پرداخت خواهید کرد. 

با خرید تیراهن ارزان قیمت از شرکت های بازرگانی می توانید علاوه بر هزینه حمل و نقل مناسب، کیفیت و قیمت محصول را در شرایط رقابتی بدست آورید. برای مقایسه قیمت انواع تیرآهن فولادی و دریافت بهترین قیمت می توانید به سایت کیلوتن مراجعه کنید و همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار نمایید.

سخن پایانی

خرید محصولات فولادی از هر جایی مستلزم ارسال آن به محل پروژه است. برای این کار باید با توجه به ظرفیت، مسافت و بودجه موجود یکی از روش های حمل و نقل را انتخاب کنیم. هر یک از این روش ها هزینه خاص خود را دارد که بر قیمت نهایی شما تاثیر می گذارد. برای این سرویس، حمل و نقل جاده ای، ریلی، کانتینری، دریایی و ترکیبی رایج ترین روش ها هستند.

ضمنا برای خرید از درب کارخانه، شرکت آهن آلات و یا بورس و بنگاه به دلیل متفاوت بودن راه های حمل و نقل تیرآهن، هزینه های متفاوتی به همراه خواهد داشت. قیمت تیرآهن درب کارخانه کمتر از قیمت بازار است اما ممکن است محل کارخانه از محل تخلیه دور باشد. هر کدام از روش های دیگر مزایا و معایب خود را دارد و باید با توجه به شرایط موجود بهترین و مناسب ترین روش را انتخاب کنیم.

دسته بندی محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *