تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن

تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن
فهرست مطالب
تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن، براساس فاکتورهایی مانند وزن، روش تولید، استاندارد تولید هر کارخانه و در نهایت قیمت تیرآهن مشخص می شود. 
تیرآهن‌ های تولید شده توسط کارخانه فایکو و ذوب‌ آهن از جمله محصولات معتبر و با کیفیت در بازار ایران به شمار می‌ آیند، هرکدام با ویژگی‌ ها و کاربردهای خاص خود. تیرآهن فایکو به خاطر استحکام و مقاومت بالای خود در بازار تشخیص داده شده است. از سوی دیگر، تیرآهن ذوب‌ آهن به دلیل رعایت استانداردهای بین‌ المللی در تولید و بهره‌ مندی از تکنولوژی روز دنیا، از کیفیت برتری برخوردار بوده و در بازار تقاضای بالایی دارد. در این مقاله از وبسایت کیلوتن، تفاوت‌ ها و کاربردهای این دو محصول اساسی فولادی را بررسی می‌ کنیم تا شما بتوانید انتخاب بهتری براساس نیازهای پروژه خود داشته باشید.

بررسی و تشخیص تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن، که در مشخصات و قیمت این محصولات منعکس می شود به افراد کمک زیادی خواهد کرد. زیرا هنگام تصمیم گیری در مورد خرید آنلاین تیرآهن و مدیریت هزینه ها اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار افراد قرار می دهد.

آشنایی با مشخصات تیرآهن فایکو

تیرآهن فایکو به عنوان یکی از پرمصرف ترین مقاطع فولادی در بازار فولاد شناخته می شود. در فرآیند ساخت و تولید این محصول از بهترین آلیاژهای فولادی استفاده می گردد. این محصول با استانداردهای IPB، IPE و IPN تولید و عرضه می گردد. محصولات تولید شده در کارخانه فایکو قبل از ورود به بازار تحت آزمایشات مختلف دوام و کیفیت قرار می گیرند.

این تست ها توسط واحد کنترل کیفیت این شرکت با دقت و حساسیت بالایی انجام می شود. در این آزمایش ها، خواص مکانیکی و متالورژیکی و آنالیز شیمیایی تیرآهن فولادی تولید شده مورد آزمایش قرار می گیرد. این کارخانه از بدو تاسیس تاکنون، گواهینامه های کیفی بسیاری را دریافت کرده است. لذا کلیه تیرآهن های کارخانه فایکو با گواهینامه کنترل کیفیت تولید و تحویل مشتریان می گردد. با توجه به کیفیت محصولات این برند، قیمت تیرآهن فایکو در سطح مناسبی قرار دارد و تقاضای زیادی نیز برای محصولات این برند وجود دارد.

مشخصات تیرآهن ذوب آهن اصفهان

تیرآهن کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز با استانداردهای مشابه تیرآهن فایکو و سایر برندهای موجود در بازار با گریدهای ST44، ST37، ST52 طراحی و تولید می شود. تفاوت اصلی تیرآهن فایکو و ذوب آهن که موجب کیفیت بالاتر محصولات این برند می شود، تطابق وزنی محصولات ذوب آهن با جدول اشتال می باشد. به همین دلیل تیرآهن ذوب آهن نسبت به سایر برندها وزن بالاتری دارد و از استحکام بالاتری نیز برخوردار است.

دیگر تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن اصفهان، مربوط به لوگوی انحصاری و علامت اختصاری این محصولات است. معمولا تیرآهن کارخانه اصفهان با علامت و نماد ESCO مشخص می شود. این علامت اغلب به وضوح در بال تیرآهن نشان داده می شود. سطح کیفی تیرآهن ذوب آهن اصفهان یکی از بهترین و با کیفیت ترین مقاطع فولادی در بازار به شمار می رود. به همین دلیل قیمت تیرآهن اصفهان نسبت به انواع مقاطع فولادی بالاتر می باشد.

بررسی تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن اصفهان

تیرآهن فایکو نمونه ای از مقاطع فولادی است که در بازار فولاد کشور کاربرد فراوانی دارد. شرکت فولاد البرز ایرانیان با نام تجاری فایکو یکی از شناخته شده ترین و مطرح ترین شرکت های صنعت فولاد ایران می باشد که فعالیت خود را در استان مازندران و شهرستان ساری از سال ۱۳۳۹ آغاز کرد.

قطعات فولادی مانند تیرآهن، ناودانی، نبشی و میلگرد از جمله محصولات اصلی تولید شده توسط مجتمع فولاد فایکو می باشد. از سوی دیگر ذوب آهن اصفهان نیز یکی از شرکت ها و تولیدکنندگان پیشرو در صنعت فولاد کشور محسوب می شود. فرآیند طراحی و تولید میلگرد و تیرآهن در این کارخانه از طریق خطوط تولید پیشرفته و تجهیزات و ماشین آلات مدرن انجام می شود.

بنابراین در بازار آهن کشور، تیرآهن شرکت ذوب آهن اصفهان از باکیفیت ترین و پرکاربردترین محصولات است. کاربرد اصلی مقاطع فولادی ذوب آهن اصفهان در زمینه ساخت و ساز و عمران می باشد.

برای بررسی تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن اصفهان و مقایسه آنها، پارامترهایی مانند وزن تیرآهن، استانداردهای ساخت، آلیاژهای مصرفی و قیمت آن ها را در نظر می گیریم. در ادامه به طور دقیق تر به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

۱. مقایسه وزن تیرآهن ذوب آهن اصفهان و فایکو

هنگام انتخاب و خرید مقاطع فولادی، وزن محصول حرف اول را می زند. زیرا از یک طرف به ساخت سبک نیاز است پس وزن مصالح مصرفی باید کم باشد و از طرف دیگر استحکام بیشتر با وزن بیشتر در فولاد همراه است. به عنوان مثال، برای تیرآهن مورد نیاز یک ستون و تیرآهن یک راه پله به وزن های متفاوتی نیاز دارند. حال چگونه می توان به تعادل مناسب بین وزن و قدرت فولاد دست یافت؟

برای پاسخ به این سوال تمامی اندازه گیری ها و ملاحظات تحت عنوان جدول اشتال توضیح داده شده است. تجزیه و تحلیل جدول اشتال تیرآهن اطلاعات مربوط به خواص آن مانند نیرو، انحراف، استحکام و مقاومت را به وزن و اندازه تیرآهن مرتبط می کند. در بین محصولات موجود در بازار و بررسی تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن، تیرآهن اصفهان با توجه به وزن مندرج در جدول اشتال تولید و توزیع می شود، از این نظر این نوع تیرآهن مقاوم ترین نوع محصول می باشد.

برخی از کارخانه ها نیز تیرآهن با وزن کمتر از وزن اشتال تولید می کنند. اگرچه این تیرآهن ها سبک هستند، اما ممکن است فاقد استحکام باشند، ولی در صورت رعایت استانداردهای بازرسی کنترل کیفیت، می توان از آن ها استفاده کرد. از این نظر وزن تیرآهن فایکو در مقایسه با وزن تیرآهن اصفهان کمتر است که این مهم ترین تفاوت تیرآهن ذوب آهن اصفهان و فایکو می باشد.

۲. تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن از لحاظ استاندارد

تیرآهن ها بر اساس استانداردهای IPE، IPB، INP، CNP تولید می شوند و معمولا به ترتیب به عنوان تیرآهن معمولی سبک، تیرآهن هاش، تیرآهن بال شیبدار و لانه زنبوری شناخته می شوند. کارخانه ذوب آهن اصفهان تیرآهن IPE در سایزهای ۱۲ تا ۳۰ تولید می کند. کارخانه فایکو نیز تیرآهن استاندارد IPE و INP را تولید می کنند. تیرآهن فایکو در سایزهای ۱۴-۲۴ تولید و عرضه می شود.

۳. تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن در روش ساخت

به طور کلی آلیاژهای مورد استفاده برای ساخت تیرآهن فولادی عبارتند از St37 و St52. تیرآهن فایکو عمدتاً در مناطق مرطوب استفاده می شود و به همین دلیل یکی از معروف ترین برندهای تیرآهن در ایران است. این تیرآهنها معمولا با آلیاژ St37 ساخته می شوند. از ترکیبات مورد استفاده در ساخت تیرآهن اصفهان می توان به St37، St44 و St52 اشاره کرد.

تنوع زیاد محصولات ذوب آهن اصفهان و آلیاژهای به کار رفته در آن ها، این محصول را به پرفروش ترین و محبوب ترین کالا در بازار ایران تبدیل کرده است.

۴. تفاوت قیمت تیرآهن ذوب آهن و فایکو

به دلیل اینکه تیرآهن اصفهان از تیرآهن فایکو سنگین تر است، قیمتشان نیز در سطح بالاتری قرار دارد. ضمنا کیفیت بسیار محصولات این برند نیز بر قیمت بالاتر این نوع تیرآهن تاثیرگذار است. با این حال با وجود قیمت بالا، تیرآهن اصفهان همچنان تقاضای زیادی در بازار دارد

نحوه تشخیص تیرآهن فایکو و ذوب آهن

برای تشخیص محصولات یک برند، باید برگه آنالیز شیمیایی بررسی شود. اما محصولات کارخانه اصفهان نشان مشخصی در بدنه خود دارند، که می توان قطعات این برند را با استفاده از این علامت از سایر برندها تشخیص داد. نماد ذوب آهن اصفهان ESCO است که با بررسی این نماد از اصل بودن محصول اطمینان حاصل می کنید.

سخن پایانی

شناسایی تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن اصفهان که در ویژگی ها، مشخصات و قیمت آن ها قابل مشاهده است کمک بزرگی به مدیران پروژه می کند. زیرا اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار آن ها قرار می دهد تا بتوانند تصمیم گیری در مورد خرید آنلاین تیرآهنآهن و مدیریت هزینه ها داشته باشند. در واقع کیفیت بالای هر دو نوع تیرآهن می تواند انتخاب بین این دو محصول را دشوار کند. اما مطمئناً انتخاب دقیق از بین جزئیات و مشخصات محصول آسان تر خواهد بود.

البته بسیار مهم است که بدانید این دو نوع تیرآهنآهن ممتاز را از کجا باید با بهترین قیمت در بازار خریداری کرد. پاسخ به این سوال خرید از مجموعه کیلوتن است. مرکز تجاری کیلوتن مرجع تخصصی فروش قطعات فولادی از قبیل میلگرد و تیرآهنآهن اصفهان و فایکو با بهترین قیمت های موجود در بازار فولاد و آهن می باشد. شما عزیزان می توانید جهت مشاوره یا خرید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

دسته بندی محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *