راهنمای خرید ورق روغنی

ورق روغنی
فهرست مطالب

برای خرید ورق روغنی در بازار ایران، لازم است تا چندین فاکتور را در نظر بگیرید. با پیشرفت تکنولوژی در صنعت فولاد، امکان انتخاب محصول متناسب با نیازهای ساختمانی و صنعتی به سهولت فراهم شده است. ورق روغنی با مشخصات فنی مناسب و ظاهر زیبا، به ویژه برای مصارف مهم، انتخاب مناسبی محسوب می‌ شود. این محصول در صنایع مختلف مانند ساخت و پنجره، کابینت، لوازم خانگی، خودروسازی و سیستم‌ های گرمایشی به کار می‌ رود. داشتن اطلاعات کامل در زمان خرید آنلاین ورق روغنی می‌ تواند به شما کمک کند تا خریدی موفق و اقتصادی داشته باشید. در این راستا، می‌ توانید هر روز قیمت ورق روغنی را در سایت کیلوتن بررسی نمایید.

ورق روغنی چیست؟

ورق روغنی یک نوع ورق فولادی است، که از طریق نورد سرد تولید می‌ شود. این ورق به دلیل روغن‌ کاری سطح آن، در برابر خوردگی و زنگ‌ زدگی مقاومت خوبی دارد. ضخامت‌ های مختلف این ورق از ۰.۳ تا ۳ میلی‌ متر و عرض‌ های متنوع از ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ میلی‌ متر تولید می‌ شود. این محصول به عنوان ماده اولیه در صنایع لوازم خانگی، خودروسازی، کشتی‌سازی، تانکرهای نفت و صنایع دیگر استفاده می‌ شود.
ورق روغنی با خاصیت ضدسایش، پرداخت و انعطاف‌ پذیری بالا به عنوان ماده اولیه و پایه برای تولید انواع لوله، پروفیل، و ورق گالوانیزه کاربرد فراوانی دارد. ویژگی‌ های ورق روغنی شامل ظاهر صاف و صیقلی، استحکام و دوام بالا، مقاومت در برابر خوردگی و قابلیت رنگ‌ پذیری است. این محصول به عنوان یک ماده پرکاربرد در صنایع مختلف به کار می‌ رود.
ورق روغنی به دو شکل موجود است؛ یکی با روغن روکش شده که از اکسیداسیون در تماس با هوا جلوگیری می‌ کند و دیگری صاف که با روغن روکش شده تولید شده است تا فرآیند قالب‌ زنی و مراحل بعدی تولید را تسهیل کند.

کاربرد ورق روغنی در صنایع مختلف

ورق روغنی کاربردهای مختلفی دارد. از جمله کاربردهای ورق روغنی می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت لوازم خانگی و صنعتی: ورق روغنی به دلیل ظاهری صاف و صیقلی، مقاومت و دوام بالا و قابلیت رنگ‌ پذیری، یکی از مواد پرکاربرد در ساخت لوازم خانگی و صنعتی است. از ورق روغنی در ساخت بدنه و قطعات داخلی لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و… استفاده می‌ شود. همچنین، از ورق روغنی در ساخت قطعات صنعتی مانند مخازن، تانکرها و… استفاده می‌ شود.

  • ساخت قطعات خودرو: ورق روغنی به دلیل استحکام و دوام بالا، در ساخت قطعات خودرو مانند بدنه، شاسی و… استفاده می‌ شود.

  • ساخت مبلمان و دکوراسیون: ورق روغنی به دلیل ظاهری زیبا و صیقلی، در ساخت مبلمان و دکوراسیون داخلی استفاده می‌ شود. از ورق روغنی در ساخت درب، پنجره، کمد، میز، صندلی، و… استفاده می‌ شود.

  • ساخت تجهیزات پزشکی: ورق روغنی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، در ساخت تجهیزات پزشکی مانند تخت‌ های بیمارستانی، تجهیزات آزمایشگاهی و… استفاده می‌ شود.

انواع استاندارد ورق روغنی

ورق روغنی یک محصول کششی محسوب می شود و نسبت به سایر ورق ها از استحکام بیشتری برخوردار است. برای تولید این محصول، سه گرید کاربرد بیشتری دارند. درصد کربن و منگنز استفاده شده از مابقی گریدها بیشتر است. به همین دلیل ورق روغنی نسبت به سایر ورق ها از استحکام بیشتری برخوردار است.
انواع گرید ورق روغنی شامل موارد زیر می شود:

۱. ورق روغنی ST12

ورق روغنی ST12 به عنوان مدل کششی شناخته می‌ شود و به عنوان پرمصرف ترین گزینه در انواع سازه های صنعتی و معماری به کار می رود. میزان کربن و منگنز موجود در این گرید، به ترتیب عبارتند از ۰.۱ و ۰.۵ درصد، این میزان نسبت سایر گریدها بیشتر است. ورق روغنی با گرید ST12، دارای سطح صاف و تحمل بالاتر نسبت به سایر ورق‌ها است. یکی از محصولات پرکاربرد در این گرید، ورق روغنی فولاد مبارکه است و قیمت آن روزانه در سایت کیلوتن بروز می‌ شود.

ورق روغنی ST13

ورق روغنی با گرید ST13 به ورق روغنی نیمه کششی نیز شناخته می شود. درصد کربن و منگنز استفاده شده در این گرید به ترتیب، ۰.۰۸ و ۰.۴۵ درصد است. محصولات این گرید دارای سطح صاف و خاصیت جوشکاری هستند. 

ورق روغنی ST14

ورق ST14 که ورق فوق کششی قوی نیز نامیده می شود، بسیار انعطاف پذیر است و حتی می تواند کاملا خم شود. کاربرد این محصول در سازه های صنعتی و صنعت خودروسازی است.

کارخانه های تولیدکننده ورق روغنی

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، کارخانه هفت الماس و کارخانه فولاد غرب آسیا، از تولیدکنندگان اصلی ورق روغنی کشور هستند. علاوه بر کارخانه های داخلی، برای تامین نیاز بازار برندهای وارداتی زیادی نیز در بازار وجود دارد. از جمله ورق روغنی وارداتی می توان به بائو استیل چین، شاگانگ و ارسلو میتال اشاره کرد.

۱. کارخانه فولاد مبارکه

ورق روغنی یا ورق سرد فولاد مبارکه در ضخامت های ۰.۴ تا ۲ میلی متر و عرض های ۱۰۰۰ تا ۱۲۵۰ میلی متر تولید می شود. استانداردهای مورد استفاده در تولید ورق روغن فولاد مبارکه DIN 1623 و BS EN 10130 می باشد که طبق این استانداردها کیفیت این ورق ها ST12 یا DC01 می باشد.

۲. کارخانه فولاد غرب

ورق فولاد غرب دارای ضخامت ۰.۱۸ تا ۳ میلی متر و عرض ۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلی متر است. ورق روغنی غرب به براساس استانداردهای ملی و بین المللی تولید می شود، به همین دلیل از کیفیت بالایی برخوردار است. محصولات این کارخانه به دلیل کیفیت بالا، در صنعت خودروسازی، لوازم خانگی، سقف سازی، صنعت بسته بندی و … کاربرد دارد.

۳. کارخانه هفت الماس

ورق روغنی هفت الماس با ضخامت ۰.۱۸ تا ۲.۵ میلی متر، قطر داخلی ۶۱۰ و قطر خارجی ۹۰۰ تا ۲۱۰۰، عرض ۷۲۰ تا ۱۲۸۰، به صورت کلاف، کلاف رول مسطح و کلاف نواری شده تولید و عرضه می شوند. در سایت کیلوتن، مناسب ترین و بهترین قیمت ورق روغنی الماس درج شده است.

راهنمای جامع خرید ورق روغنی در ایران

باتوجه به نکات فوق، برای خرید ورق روغنی باکیفیت و متناسب با نیاز پروژه، باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید. ابتدا باید براساس نیاز پروژه، نوع ورق روغنی و استاندارد موردنظرتان را مشخص کنید. ورق‌ های روغنی دارای گریدهای مختلفی هستند که به هر یک اشاره شد. همچنین تعیین خصوصیاتی مانند ضخامت و برند، تعیین کاربرد موردنظر، توجه به وزن نهایی و در نهایت مسائل مربوط به حمل و نقل و فاصله انبار تا محل پروژه نیز از جمله نکات مهمی هستند که باید در انتخاب و خرید محصول مدنظر قرار گیرند.

قیمت ورق روغنی نیز مانند سایر محصولات فولادی نوسان زیادی دارد. به همین دلیل بررسی قیمت این محصول از منابع مختلف و پیش از خرید الزامی است. جهت دریافت ورق روغنی، می توانید از طریق منابع مختلف مانند دفتر فروش کارخانه، شرکت های بازرگانی، بنگاه های آهن آلات و یا مراجعه به وبسایت کیلوتن و بررسی آنلاین قیمت اقدام نمائید. 

خرید آنلاین ورق روغنی از سایت کیلوتن

برای خرید آنلاین ورق روغنی از وبسایت کیلوتن، ابتدا وارد صفحه محصول مورد نظر می‌شوید. در این صفحه، امکان مشاهده جزئیات متنوع ورق روغنی از جمله قیمت‌ های کارخانه، انبار تهران و انبار اصفهان با تمام ضخامت‌ ها برای شما فراهم شده است.
با انتخاب کالا و افزودن به سبد خرید، نیاز است تا اطلاعات خریدار و آدرس حمل را تکمیل کنید. پس از این مرحله، با مشخص کردن نوع فاکتور (حقیقی یا حقوقی)، می‌ توانید به واریز وجه از طریق درگاه‌ های آنلاین مانند ساتنا یا با استفاده از فیش نقدی مشخص شده اقدام کنید.
پس از واریز وجه و ثبت سفارش، می‌ توانید مراحل خرید خود را به صورت آنلاین پیگیری کنید. اطلاعاتی نظیر نام باربری، نام راننده، شماره تماس و مشخصات محصول و فاکتور نهایی را می‌ توانید در پروفایل کاربری خود مشاهده کنید. این روند ساده و شفافترین راه برای خرید مطمئن ورق روغنی از معتبرترین منابع را فراهم می‌کند.

سخن پایانی

اطلاع دقیق از انواع ورق های فولادی، موارد استفاده و نحوه تشخیص کیفیت هر یک و همچنین انتخاب یک مرجع معتبر، فرآیند خرید را تسهیل می کند. با رعایت نکات مطرح شده در این مقاله از وب سایت کیلوتن، می توانید بدون هیچ مشکلی ورق روغنی را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید.

در این مقاله از کیلوتن اطلاعاتی در مورد راهنمای خرید ورق روغنی ارزان، معرفی انواع محصولات، موارد استفاده و کارخانه های تولید کننده محصول ارائه دادیم. اکنون با این اطلاعات می توانید به راحتی محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با کارشناسان مجموعه کیلوتن تماس بگیرید.

دسته بندی محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *