نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان

تیرآهن برند ذوب آهن
فهرست مطالب
تیرآهن اصفهان، از جمله تیرآهن‌ های مرغوب موجود در بازار است که به عنوان یکی از نمونه‌ های با کیفیت و اصیل تلقی می‌ شود. با این حال، متاسفانه در بازار، نمونه‌ های تقلبی تحت نام تیرآهن اصفهان نیز به فروش می‌ رسند که از استانداردها و مشخصات معتبر خارج شده و اصالت ندارند. در این مقاله از وبسایت کیلوتن، به بررسی نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان می پردازیم. جهت اطلاع از قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی، می توانید به وبسایت کیلوتن مراجعه نمائید.
 
استفاده از تیرآهن‌ های تقلبی در ساختمان‌ ها و سازه‌ ها به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم، منجر به کاهش طول عمر و مقاومت آن‌ ها می‌ شود. برای شناخت و اطمینان از اصل بودن تیرآهن اصفهان، باید به مشخصات ظاهری و فنی آن دقت کرد. در بخش‌ های بعدی این گزارش، به بررسی مشخصات تیرآهن اصفهان و خرید آنلاین این محصول از کیلوتن می پردازیم.

مشخصات تیرآهن اصفهان

اصلی ترین ویژگی متمایز تیر اهن اصفهان نشان ESCO است. این نشان کوتاه بر روی بال های این محصول درج می شود و یکی از روش های تشخیص تیرآهن اصفهان می باشد. در ادامه ویژگی های بیشتری را بیان خواهیم کرد.

  • تیرآهن اصفهان وزن استانداردی دارد و طبق جدول اشتال تولید می شود. به همین جهت قیمت آن ها بیشتر از سایر تیرهای موجود است. به این موضوع نیز دقت کنید که خرید مدل های مشابه کم هزینه تر است ولی کیفیت خوبی ندارد.
  • کارخانه تیرآهن اصفهان جهت تولید محصولات خود از استاندارد IPE استفاده می کند. طبق این استاندارد، تیرهای آهنی نازک و یکنواخت هستند.
  • قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان بسته به وزن و سایز مشخص می شود. اندازه محصولاتی که در این کارخانه تولید می شود ۱۴-۳۰ می باشد.
  • برای تعیین استاندارد و تشخیص تیرآهن اصفهان می توانید از دو سر تیر به آن نگاه کنید. تیر آهن اصفهان در ابتدا و انتهای آن کاملاً یکنواخت است.
  • استانداردهای IPE در ایران و برخی کشورهای اروپایی برای تولید تیرهای ویژه استفاده می شود. تیرآهن فولاد اصفهان با این استاندارد یکی از مناسب ترین موارد برای ساختمان سازی در ایران می باشد.
 

تشخیص ویژگی های ظاهری تیرآهن اصفهان

تیر اهن در اصفهان به سه نوع زیر تقسیم می شود:

  1. IPE: نیمه بال موازی و پهن
  2. IPB: بال با عرض موازی
  3. INP: بال شیب دار و باریک

افراد طبق نیاز و مدل پروژه خود تیر مورد نظر خود را انتخاب می کنند. محصول کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز مانند سایر تیرهای فولادی دارای دو بال پایین و بالا است که توسط تیغه ای به هم متصل می شوند. می توانید تیر تولید شده از ذوب فلز را از سایر تیرها بر اساس پارامترهای مختلف تشخیص دهید.

نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان در بازار

تیرآهن اصفهان، به عنوان یکی از محصولات فولادی محبوبترین‌ ها در کشورمان به شمار می‌ آید. این محبوبیت ممکن است باعث شود که برخی از سرمایه‌ گذاران سعی داشته باشند محصولات کارخانه‌ های دیگر را با نام تیرآهن اصفهان به شما عرضه کنند. با این حال، نگران نباشید، در ادامه به بررسی ویژگی تیرآهن اصفهان که موجب تمایز این محصول از محصولات کارخانه های دیگر می شود، می پردازیم.
 
اولین نکته درباره تیرآهن ذوب آهن اصفهان این است که، با دقت به برند حکاکی شده، در زمان خرید می‌ توانید آن را از سایر تیرآهن‌ های تولید شده در کارخانه‌ های دیگر تشخیص دهید. در محصول اصلی، برند ESCO بر روی دو بال تیر فولادی با فاصله مشخصی از یکدیگر حک شده است. بنابراین، حتما در زمان تحویل تیر، به برند حک شده توجه کنید. لازم بذکر است، استاندارد تولید تیرآهن ذوب آهن اصفهان بیشتر از نوع تیرآهن IPE است، که دارای باله‌ های یکنواخت و نازک می‌باشد.

مقایسه تیر آهن اصفهان با محصولات فایکو و یزد

وزن تیرآهن کارخانه ذوب آهن براساس جدول اشتال است و به دلیل دقت زیاد و وزن استاندارد معمولاً قیمت بالاتری نسبت به سایر تیرآهن های موجود در بازار دارد. برای نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان لازم به ذکر است تیرآهن کارخانه هایی مانند یزد، ناب و فایکو وزن کمتری نسبت به تیرآهن اصلی دارد و قیمت تیرآهن فایکو و یزد نسبت به محصول تولیدی ذوب آهن اصفهان کمتر است.

البته نباید فراموش کرد که این نشانه کیفیت بالا یا پایین نیست و پروژه شما ممکن است به تیر سبک نیاز داشته باشد.

علاوه بر این تیرآهن این کارخانه در اندازه های ۱۴ تا ۳۰ تولید و در بازار عرضه می شود که همانطور که گفته شد هزینه خرید و قیمت هر محصول تولیدی بسته به وزن متفاوت است. اگر آلیاژ آهن با قیمت پایین در بازار موجود است، در اصل بودن محصول شک کنید.

تیرآهن اصفهان را از کجا بخریم؟

کارخانه ذوب آهن، مقاطع فولادی مختلف خود را از طریق بورس به بازار عرضه می‌ کند و فروش مستقیم به مصرف کنندگان ندارد. برای خرید تیرآهن اصفهان، راهکارهای مختلفی وجود دارد. می‌ توانید از طریق شرکت‌ های بازرگانی یا بنگاه‌ های آهن‌آلات اقدام به خرید نمایید. برخی از خریداران به دلیل محدودیت‌ های میزان سفارش در بورس، به شرکت‌ های بازرگانی مراجعه می‌ کنند. خرید از شرکت‌ های بازرگانی این امکان را فراهم می‌ کند که مشتریانی که به مقدار کمتری نسبت به محصول نیاز دارند و محدودیت در سفارش وجود ندارد. مشتریان می‌ توانند پس از تعیین سایز و مقدار مورد نظر، با مقایسه قیمت‌ ها در شرکت‌ های مختلف، بهترین تصمیم را برای خرید تیرآهن ذوب آهن اصفهان اتخاذ کنند. 

خرید آنلاین تیرآهن اصفهان

خرید آنلاین تیرآهن اصفهان از وبسایت کیلوتن، یکی از روش‌ های محبوب برای تامین نیازهای ساخت و ساز و صنعتی است. وبسایت کیلوتن به عنوان یک پلتفرم معتبر، امکان خرید آنلاین تیرآهن اصفهان را به مشتریان ارائه می‌ دهد. 
یکی از مزایای خرید آنلاین تیرآهن از وبسایت کیلوتن، اطمینان از کیفیت و استاندارد محصولات است. این وبسایت با ارائه اطلاعات دقیق و شفاف، به مشتریان امکان مقایسه و انتخاب بهترین گزینه را فراهم می‌ کند. همچنین، فرآیند سفارش و پرداخت آسان و امن، از دیگر ویژگی‌ های مثبت خرید آنلاین تیرآهن از این وبسایت محسوب می‌ شود.
همچنین با توجه به اینکه در وبسایت کیلوتن، قیمت تامین کنندگان مختلف این محصول درج می شود، با مقایسه قیمت ها، می توانید بهترین قیمت را برای خرید انتخاب کنید.

سخن پایانی

همان طور که می دانید تیرآهن اصفهان یکی از محبوب ترین و بهترین انواع آهن موجود در بازار است. بنابراین نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان، شناخت ویژگی های آن و نحوه خرید این محصول بسیار مهم است. در این مقاله از وب سایت کیلوتن تلاش کردیم تمامی نکات خرید این محصول از جمله اندازه و وزن، مشخصات و ویژگی های این محصول را برای شما مشخص کنیم تا در هنگام خرید با مشکل مواجه نشوید.

اگر تجربه خرید تیرآهن فولادی تولید شده در شرکت ذوب اصفهان را دارید، خوشحال می شویم این موضوع را در قسمت نظرات سایت با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دسته بندی محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *