راهنمای انتخاب و خرید ورق استیل

راهنمای انتخاب و خرید ورق استیل
فهرست مطالب

راهنمای انتخاب و خرید ورق استیل، توسط مجموعه کیلوتن به شما ارائه شده است تا قبل از خرید، با کسب دانش فنی لازم بهترین ورق را انتخاب نمائید. این ورق‌ ها به دلیل ویژگی‌ های منحصر به فرد خود، از جمله مقاومت در برابر خوردگی، استحکام بالا و مقاومت در برابر اکسیداسیون، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در این مقاله، تلاش شده است تا با ارائه راهنمای جامعی در زمینه انتخاب و خرید ورق استیل، اطلاعات جامعی در خصوص مشخصات فنی، ویژگی های آنها و اهمیت قیمت ورق استیل به شما ارائه شود. همچنین شما می توانید جهت مشاهده و بررسی قیمت محصولات فولادی مانند قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد، قیمت ورق سیاه و سایر انواع ورق به وبسایت کیلوتن مراجعه نمائید. 

ورق استیل چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق استنلس استیل، نوعی ورق فلزی است که به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و آسیب های محیطی به ویژه اکسیداسیون در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق ها، حاوی عناصری مانند نیکل، مس، سیلیکون، نیوبیم، آلومینیوم و … هستند. این عناصر در نسبت ها و درصدهای مختلف برای ساخت این محصول استفاده می شوند.

ورق استیل به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا به راحتی شکل می گیرند، سازگاری خوبی با کاربردهای فشار بالا دارند و استحکام خوبی از خود نشان می دهند. این محصول، معمولا برای تولید سینک، ظروف غذاخوری، لوازم خانگی، حمل و نقل دریایی، کاربردهای صنایع سنگین، کارد و چنگال، ساخت و ساز، صنایع شیمیایی و غیره استفاده می شود. 

اطلاعات مورد نیاز قبل از خرید ورق استیل

عواملی چون قیمت و کیفیت در خرید محصولات فولادی اهمیت دارند، اما این تنها کافی نیست. قبل از خرید ورق استیل، اطمینان حاصل کنید که شرکت و فروشنده، قادر به حمل محصول به هر مقصدی هستند. در غیر این صورت، ممکن است با هزینه‌ های اضافی مربوط به وسیله نقلیه و راننده مواجه شوید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که فروشنده گزینه‌ های مختلف برای خرید مقادیر کوچک و بزرگ را ارائه می‌ دهد. اگر نیاز به پرداخت اقساط و یا پرداخت در تاریخ معین هستید، از شرکت‌ هایی که این امکانات را به مشتریان ارائه می‌ دهند، استفاده کنید.
اطلاعات مربوط به شرایط حمل و نقل محصولات نیز حائز اهمیت است. باید اطمینان حاصل شود که محموله بیمه شده است تا به‌ سلامت و به موقع به مقصد برسد. ورق استیل در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌ گیرند و اطلاعات دقیق در مورد کاربردهای مختلف آنها ضروری است. از جمله این موارد می توان به کاربردهای زیر اشاره نمود:
  • ساخت و ساز، راه سازی معماری، شهرسازی
  • ساخت و تولید انواع ماشین آلات و تجهیزات مربوط به کارخانه
  • ساخت آزمایشگاه، تجهیزات پزشکی و دارو و تجهیزات
  • خط تولید صنعت غذایی و غلات
  • کاربرد صنایع مهم و صنایع بزرگ

نکات مهم خرید ورق استیل

ارتباط موثر با فروشنده و ارائه اطلاعات دقیق، از نکات مهم خرید ورق استیل است. باتوجه به تنوع گسترده گرید و ضخامت ورق استیل، اطمینان از صحت و تطابق محصول، با نیازهای پروژه‌ شما امری حیاتی است. اطلاعاتی که باید به فروشنده ارائه دهید شامل ابعاد و اندازه دقیق ورق استیل، گرید مورد نظر، مقدار مورد نیاز بر اساس پروژه و شرایط حمل و نقل محصول به مقصد نهایی شامل مقصد نهایی و نحوه حمل و نقل می‌ شود. با این اطلاعات دقیق، شما می‌ توانید بهترین انتخاب را، برای نیازهای خود انجام دهید و مطمئن شوید که خرید خود را به بهترین شکل انجام داده‌ اید.

گرید مناسب ورق استیل

انتخاب گرید مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا به طور مستقیم بر عملکرد فولاد تأثیر می‌گذارد. ورق‌های استنلس استیل در گریدهای مختلف در بازار موجود هستند. گریدهای متداول شامل ۳۰۴، ۴۳۰ و ۳۱۶ می‌شوند که هرکدام ویژگی‌ های منحصر به فردی دارند. گریدهای سری ۳۰۰، با ویژگی هایی مانند مقاومت بالا در برابر خوردگی، انعطاف‌ پذیری و قابلیت شکل‌ پذیری و جوشکاری شناخته می‌ شوند. 
محبوب‌ ترین گرید ورق استیل، گرید ۳۰۴ است. این گرید به دلیل خواص جوشکاری بالا، ساختار آستنیتی و مقاومت در برابر خوردگی، تقاضا و کاربرد زیادی دارد. ورق‌ استیل ۳۱۶ نیز در برابر خوردگی مقاوم هستند و اغلب در صنایع دریایی و شیمیایی استفاده می‌ شوند. قبل از خرید ورق استیل و با توجه به خصوصیات هر گرید، اطمینان حاصل کنید که با نیازهای پروژه شما هماهنگ باشد.
مقاومت در برابر خوردگی یا ضدزنگ بودن به میزان کربن و کروم مورد استفاده در آلیاژ وابسته است. بسیاری از فولادهای ضدزنگ با حداقل ۱۰.۵٪ کروم و حداقل ۰.۱۵٪ کربن، مقاومت بالایی در برابر خوردگی پیدا می کنند. کروم یک لایه اکسید غیرفعال ایجاد می‌ کند که به سطح فولاد را پوشش می‌ دهد و از گسترش خوردگی به ساختار داخلی فلز جلوگیری می‌ کند. بنابراین، افزایش درصد کروم منجر به افزایش مقاومت در برابر خوردگی می‌ شود.

ضخامت ورق استیل

انواع ورق‌ های فولادی دارای ضخامت‌ های متفاوتی هستند که معمولا با واحد میلی‌ متر اندازه‌ گیری می‌ شوند. این اندازه‌ ها از ۰.۵ تا ۶۰ میلی‌ متر متغیر است و باید با توجه به نیازهای خاص پروژه شما تعیین شود. همچنین، کاربرد ضخامت های مختلف ورق استیل نیز متفاوت است. ورق‌ ضخیم معمولا برای اهداف ساختاری با قدرت و ملایمی مناسب هستند، در حالی که ورق‌ های نازک برای کاربردهای تزئینی یا استفاده در روکش‌ ها به کار می‌ روند.

راهنمای انتخاب سایز ورق استیل

ابعاد ورق فلزی شامل عرض و طول باید پاسخگوی نیاز شما باشد. عرض ورق های استیل و فولادی موجود در بازار از ۱ متر تا ۲ متر شروع می شود و طول این ورق ها با توجه به ضخامت آن ها متغیر است که از ۱ تا ۱۲ متر نیز دیده می شود. شما همچنین می توانید اندازه های سفارشی را مطابق با نیازهای خاص خود درخواست کنید.

مقاومت در برابر خوردگی

مقاومت در برابر خوردگی یکی از مزیت های اصلی فولاد است که در راهنمای انتخاب و خرید ورق استیل باید به آن توجه شود. با این حال، سطح مقاومت با توجه به سطح مواد متفاوت است. محیطی را که در آن فولاد ضد زنگ استفاده می شود در نظر بگیرید و درجه ای را انتخاب کنید که حفاظت در برابر خوردگی کافی را فراهم کند. در محیط های خورنده یا خشن، فولاد قوی تری مانند فولاد ۳۱۶ ضد زنگ توصیه می شود.

استاندارد و گواهینامه های مربوط

لطفاً مطمئن شوید که ورق فولادی ضد زنگی که خریداری می کنید مطابق با استانداردها و گواهینامه های صنعت مربوطه باشد. این امر کیفیت و صحت سازه شما را تضمین می کند. گواهینامه های رایج عبارتند از ASTM یا انجمن آزمایش و مواد آمریکا و AISI که همان موسسه آهن و فولاد آمریکا می باشد. مجموعه کیلوتن متشکل از متخصصان مجرب است که خریدی مطمئن و راحت را برای شما تضمین می کند.

نکات مهم پس خرید ورق استیل

مهم ترین نکاتی که پس از خرید کلیه قطعات فلزی از جمله ورق استیل باید به آن توجه کرد، مقایسه وزن مرسوله دریافتی با وزن درج شده در فاکتور و وزن ورق ترازو و پرداخت نهایی فاکتور می باشد. نکته مهم دیگر در این بخش بررسی نوع خاصیت و اطمینان از سلامت محصول و در آخر نحوه حفظ و نگهداری آن است. در ادامه، ما نقاط مهم و اصلی نگهداری ورق را ارائه خواهیم داد.

نکات مهم در نگهداری ورق استیل

به طور کلی، این ورق ها نیاز به تمیز کردن دائمی دارند که می تواند از یک تا چهار بار در سال انجام شود. اما برای نگهداری بهتر این محصولات می توان هر روز از این روش استفاده کرد. سایر نکات مهم مربوط به نگهداری صحیح تجهیزات عبارتند از:

  • در صورت عدم استفاده از روش های مخصوص و ایمن نگهداری ورق های استیل، ممکن است این محصولات تغییر رنگ داده یا زنگ زده شود.
  • در صورت تمدید یا تأخیر زمان نصب، باید به نگهداری و نظافت توجه بیشتری شود.
  • در صورت مشکوک بودن به آلودگی سطح، فوراً محصول را تمیز کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

سخن پایانی

خرید آنلاین ورق استیل از وبسایت کیلوتن راهی آسان و موثر برای تامین نیازهای پروژه‌ های مختلف است. این روش امکان انتخاب از تنوع گریدها، اندازه‌ ها و ضخامت‌ ها را با سرعت و بدون نیاز به حضور فیزیکی در فروشگاه فراهم می‌ کند. خرید آنلاین ورق استیل، به شما این امکان را می‌ دهد که قیمت‌ ها را مقایسه کرده و اطلاعات دقیقی درباره مشخصات فنی و کاربردهای هر گرید ورق استیل را بدست آورید. با مراجعه به وبسایت کیلوتن، می‌ توانید به سرعت و اطمینان، محصولات فولادی مورد نظر خود را متناسب با نیاز پروژه هایتان انتخاب کنید. 

دسته بندی محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *