قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴

قیمت بیت کوین در سال 2024
فهرست مطالب

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که تولید آن به طور خودکار در طول زمان کاهش می یابد. این کاهش عرضه، به دلیل مکانیزمی در پروتکل بیت کوین به نام هاوینگ است که هر ۴ سال یکبار فعال می شود. یک قانون اساسی اقتصاد این است که وقتی عرضه کاهش می یابد و تقاضا ثابت است، دارایی با ارزش تر می شود. این همان چیزی است که باعث افزایش سرسام آور قیمت بیت کوین در نیم سال گذشته شد. اما آیا قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ این روند را تکرار می کند و پس از هاوینگ به رکوردهای جدیدی می رسد؟ برای یافتن پاسخ با ما تا پایان این گزارش از کیلوتن همراه باشید.

وضعیت قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می توانند پیشرفت های قابل توجهی داشته باشند. با این حال، نگاهی به نیمه دوم سال ۲۰۲۳ نشان می دهد که عوامل زیادی بر قیمت این ارز تاثیرگذار هستند و نیاز به توجه دارند.

  1. تاثیر تورم و چاپ اسکناس: انتظار داریم بانک های مرکزی چاپ پول را افزایش دهند و این امر می تواند منجر به افزایش تورم شود. این وضعیت ممکن است باعث شود، برخی افراد بیت کوین را به عنوان یک سرمایه گذاری ضد تورم در نظر بگیرند و فعالیت خرید را تقویت کنند.
  2. جدایی از بازار سنتی: همبستگی منفی اخیر بیت کوین، با شاخص های اصلی سهام نشان می دهد که این ارز دیجیتال از بازار سنتی جدا شده است. این جدایی ممکن است سرمایه گذاران را به دنبال فرصت های سرمایه گذاری جایگزین جذب کند.
  3. الگوی تاریخ: تجزیه و تحلیل الگوهای گذشته نشان می دهد، که بازده بیت کوین معمولا در نیمه اول سال بهبود می یابد. با این حال، در نیمه دوم سال احتیاط بیشتری لازم است، زیرا داده های تاریخی نشان می دهد که بازده در این دوره کمتر قابل اعتماد است.

به عبارت دیگر، نیمه دوم سال ۲۰۲۴ به دلیل احساسات مثبت، نگرانی در مورد تورم و جدایی بیت کوین از بازارهای سنتی، فرصتی برای رشد بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال فراهم خواهد کرد.

چه عاملی بر قیمت بیت کوین تاثیر گذار است؟

به طور کلی، قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تقاضای بازار، تحولات نظارتی، تحولات فناوری و سایر عوامل اقتصادی قرار دارد.

  • با کاهش یا افزایش تقاضای بازار، قیمت بیت کوین کاهش یا افزایش می یابد.
  • تصویب هرگونه تصمیم نظارتی عمده توسط دولت ها و موسسات برتر بر احساسات بازار و ارزش بیت کوین تاثیر می گذارد و باعث افزایش و کاهش قیمت آن می شود.
  • بهبود و پیشرفت در فناوری زیربنایی بیت کوین بر نرخ پذیرش و در نهایت قیمت این ارز دیجیتال تأثیر می گذارد.
  • اعتماد سرمایه گذاران به بیت کوین بر اساس شرایط اقتصادی، نرخ تورم و رویدادهای ژئوپلیتیکی در نوسان است که مستقیماً بر قیمت بیت کوین تاثیر می گذارد.

بنابراین با توجه به این عوامل نمی توان آینده روشنی را برای بیت کوین پیش بینی کرد. تنها با بررسی روندهای تاریخی و برخی شاخص ها می توانیم ارزش آینده بیت کوین را پیشنهاد کنیم.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴

طبق گزارشات، کمترین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ می تواند ۲۷۳۴۱ دلار باشد. بله، این احتمال وجود دارد که ارز دیجیتال مورد نظر حالت بسیار صعودی داشته باشد و نرخ آن در نهایت به سه رقمی برسد. همچنین پیش بینی می شود که بیت کوین در بهترین حالت به ۱۱۸۱۰۲ دلار خواهد رسید.

طبق برآوردها، اگر بیت کوین به سقف قیمت مورد انتظار خود برسد، در سال ۲۰۲۴ در واقع ۳۲۴.۲۷ درصد افزایش خواهد یافت.

پیش بینی بلند مدت و کوتاه مدت قیمت بیت کوین

۱.      پیش بینی کوتاه مدت

کارشناسان بیت کوین بر اساس چندین شاخص چشم انداز کوتاه مدت خوش بینانه ای را برای این ارز دیجیتال مشاهده کرده اند. بر اساس تحلیل گروهی از کارشناسان، افزایش قیمت بیت کوین در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت. در واقع، شاخص های فنی مانند تجزیه و تحلیل شرایط و احساسات بازار از این موقعیت صعودی حمایت می کنند.

۲.      پیش بینی بلند مدت

با توجه به داده های تاریخی و تجزیه و تحلیل های دقیق، انتظار می رود قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ در محدوده قیمتی گسترده ای در نوسان باشد. کف قیمتی این ارز دیجیتال در سال آینده ۲۷ هزار و ۳۴۱ دلار و سقف آن، ۱۱۸ هزار و ۱۰۲ دلار در نظر گرفته شده است. پیش بینی چنین دامنه وسیعی، نوسانات ذاتی بازار ارزهای دیجیتال را برجسته می کند.

هاوینگ Halving چیست؟

تقریبا هر چهار سال یا به عبارت دقیق تر، هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک، یک رویداد منحصر به فرد در دنیای بیت کوین رخ می دهد. این رویداد که یکی از جالب ترین جنبه های دنیای بیت کوین است، به هاوینگ معروف است.
هاوینگ شامل افرادی می شود که ما آن ها را ماینر می نامیم، افرادی که از قدرت محاسباتی رایانه های خود برای ایمن سازی شبکه بیت کوین استفاده می کنند. آن ها تراکنش های بیت کوین را تأیید می کنند و بلوک های جدیدی را به بلاک چین اضافه می نمایند و ایمنی و عملکرد اکوسیستم را تضمین می کنند. ماینرها پاداشی به شکل بیت کوین دریافت خواهند کرد.
اما یک مشکل وجود دارد. این پاداش هر چهار سال به نصف کاهش می یابد. بنابراین، اصطلاح halving برای آنچه در انگلیسی به معنای نصف کردن است استفاده می شود.

نصف کردن نه تنها پاداش ماینرها را تنظیم می کند، بلکه سرعت تولید BTC جدید را نیز کاهش می دهد و بر قیمت  بیت کوین تأثیر می گذارد. در ابتدای سال ۲۰۲۰، هر ده دقیقه، ۱۲.۵ بیت کوین جدید از طریق استخراج به اینترنت اضافه می شد. در ماه می، زمانی که آخرین تقسیم انجام شد، این رقم به نصف کاهش یافت و به ۶.۲۵ رسید. در سال ۲۰۲۴، این عدد به ۳.۱۲۵ کاهش می یابد و این تا زمانی که ۲۱ میلیون بیت کوین استخراج شود ادامه خواهد داشت.

آیا هاوینگ بر قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ تاثیرگذار است؟

ارزش بیت کوین به دلیل نصف شدن پاداش استخراج در نتیجه رویداد هاوینگ افزایش می یابد که از رشد سالم و پایدار شبکه پشتیبانی می کند. با کاهش نرخ تولید بیت کوین های جدید، ارزش آن در طول زمان حفظ می شود.
همچنین تورم بیت کوین پس از این رویداد کاهش خواهد یافت. این بدان معنی است که عرضه بیت کوین جدید به بازار کند می شود.

این موضوع اغلب در میان تحلیلگران بازار مورد بحث قرار می گیرد. برخی معتقدند که هاوینگ قیمت بیت کوین را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. زیرا کاهش نرخ تورم منجر به افزایش تقاضا خواهد شد. برخی استدلال می کنند که این رویداد در حال حاضر اثر خود را در بازار گذاشته است و این رویداد تأثیری بر قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ ندارد.

سخن پایانی

همانطور که در این گزارش از سایت کیلوتن مشاهده کردید، تقریبا اکثر فعالان رمز ارز نسبت به سال ۲۰۲۴ خوش بین هستند و رقم احتمالی مورد نظر آنها نسبتا مشابه است و ممکن است قیمت بیت کوین شش رقمی برای آن ها مشاهده شود. در این بین نباید فراموش کرد که پیش بینی سند نیست و احتمال وقوع آن آسان نیست و به شرایط مختلفی بستگی دارد که هر لحظه ممکن است تغییر کند. با این حال، آنچه مشخص است این است که پس از هاوینگ بیت کوین، انتظار می رود چرخه صعودی بیت کوین دوباره آغاز شود و بازار ارز دیجیتال از این وضعیت نزولی خارج شود.

دسته بندی محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *