راهنمای خرید میلگرد

راهنمای خرید میلگرد
فهرست مطالب

میلگرد یکی از پرمصرف ترین محصولات در صنعت ساختمان است، اما به دلیل گسترده بودن طیف این محصولات، لازم است قبل از خرید اطلاعات خود را در این زمینه بهبود بخشید. در ادامه سعی می کنیم با کمک این راهنمای خرید میلگرد، اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهیم.

شاید در نگاه اول به نظر برسد که جهت خرید این محصول، اطلاع از قیمت روز میلگرد و شناخت صنعت تولید آن کافی است. با این حال، باید بدانید که باید تمام اطلاعات مربوط به این بخش مهم فولادی را بررسی کنید تا یک خرید اقتصادی و به صرفه داشته باشید. برای کسب تجربه در رابطه با خرید آنلاین میلگرد با ما در این مقاله از وب سایت کیلوتن همراه باشید.

بررسی نکات اساسی پیش از خرید میلگرد

آشنایی دقیق با فاکتورهای مختلف در خرید میلگرد از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند تاثیر مستقیمی بر عملکرد و ایمنی پروژه‌های ساختمانی داشته باشد. به همین دلیل آشنایی با انواع میلگرد و ویژگی های هر کدام موجب خرید میلگرد متناسب با نیاز پروژه شما می شود. در ادامه به بررسی ویژگی میلگردهای مختلف می پردازیم.

شکل ظاهری میلگرد

میلگرد براساس استاندارد تولید و مواد اولیه به دو نوع میلگرد ساده و میلگرد آجدار تقسیم می شود. 

  • میلگرد ساده: میلگرد ساده دارای سطح صاف و بدون آج است. این نوع میلگرد بیشتر برای کارهای ساختمانی و سازه‌ ای استفاده می‌شود.
  • میلگرد آجدار: میلگرد آجدار در سطح خود برجستگی‌های مارپیچ دارد. این نوع میلگرد بیشتر برای کارهای ساختمانی و سازه‌ ای و همچنین کارهای صنعتی استفاده می‌شود. میلگرد آجدار براساس نوع آج به سه دسته، میلگرد A2، میلگرد A3 و میلگرد A4 تقسیم می شود.

سایز و اندازه میلگرد

میلگردها در سایزهای مختلفی از ۸ تا ۳۲ میلی متر تولید می‌شوند. سایز میلگرد با قطر آن مشخص می‌شود. به عنوان مثال، میلگرد ۱۴ دارای قطر ۱۴ میلی متر است.

از نظر طول نیز، میلگرد به صورت استاندارد در شاخه های ۶ و ۱۲ متری تولید می شود. میلگرد به صورت شاخه ای به فروش می رسد و وزن شاخه ۱۲ متری کارخانه های مختلف یکسان نیست. هر کارخانه براساس استاندارد و تکنولوژی مخصوص به خود به تولید میلگرد می پردازد ولی وزن نهایی محصولات باید براساس جدول اشتال باشد. هر چقدر وزن میلگرد به وزن درج شده در جدول اشتال نزدیک تر باشد، میلگرد از کیفیت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل وزن میلگرد کارخانه های مختلف، در تعیین قیمت و کیفیت محصول تاثیرگذار است. 

توجه به وزن میلگردها

قبل از خرید میلگرد لازم است وزن پروژه را از مهندس پروژه دریافت کنید تا قیمت و نوع خرید بهتر مشخص شود. دانستن وزن میلگرد برای انتخاب وسیله نقلیه و روش خرید مناسب نیز مفید است. زیرا برای مثال برای گرفتن میلگرد از کارخانه باید ظرفیت بار (۲۲-۲۵ تن) را بخواهید. به طور کلی معیار وزن یکی از مهم ترین مواردی است که در راهنمای خرید میلگرد باید به آن توجه شود.

استاندارد تولید میلگرد

استاندارد تولید میلگرد نقش مهمی در کیفیت و ایمنی سازه‌ های بتنی ایفا می‌کند. تولید میلگردهای تولید شده در ایران باید مطابق با استاندارد ISIRI 3132 باشند. استاندارد ISIRI 3132 تضمین می‌کند که میلگرد دارای کیفیت مناسب و خواص مکانیکی مورد نیاز است. علامت‌گذاری میلگردها شامل موارد زیر است:

  • نام و نشان تجاری تولیدکننده
  • گرید میلگرد
  • سایز میلگرد
  • طول میلگرد

روش های خرید میلگرد در ایران

روش های مختلفی برای خرید میلگرد وجود دارد که با توجه به میزان سفارش و محل پروژه مشخص می شود. خرید از کارخانه، انبار و شرکت های بازرگانی سه روش عمده برای حرید میلگرد در ایران است که در ادامه به آنها می پردازیم.

۱. خرید میلگرد از کارخانه

اگر قصد خرید میلگرد با تناژ بالا را دارید و به دنبال پایین تر قیمت بازار هستید، خرید میلگرد از کارخانه انتخاب خوبی است. خرید میلگرد از یک کارخانه بسیار مناسب و به صرفه است و بسیاری از خریدارانی که بیش از یک تریلر خریداری می کنند ترجیح می دهند محصولات خود را با قیمت مناسب و ارزان از سازنده اصلی تهیه کنند.

۲. خرید میلگرد از بنگاه ها

در صورتیکه تناژ مورد نیاز کمتر از میزان مورد تایید کارخانه باشد، می توانید از بنگاه های فروش آهن آلات برای خرید اقدام کنید. در انبارها و بنگاه های میلگرد محدودیت خرید وجود ندارد و خریدار می تواند حتی یک شاخه میلگرد را خریداری کند. البته لازم به ذکر است که در برخی مواقع امکان خرید به صورت عمده از این اماکن وجود ندارد. قیمت محصولات فولادی در بنگاه ها، در مقایسه با کارخانه ها گران تر است.

۳. خرید میلگرد از شرکت های تجاری

شرکت های بازرگانی نقش مهمی در چرخه خرید و فروش آهن و محصولات فولادی دارند و جایگاه ویژه ای در خرید و فروش میلگرد دارند. این شرکت ها به خریداران این فرصت را می دهند که در مقادیر کم بفروشند و از کارخانه هایی که محصولات را مستقیما به مصرف کنندگان نهایی عرضه نمی کنند، محصول خریداری کنند.

همچنین استفاده از خدماتی مانند مشاوره رایگان خرید، تحویل سریع، صدور فاکتور رسمی برای انواع شرکت ها، ضمانت بازگشت کالا در صورت مغایرت با فاکتور از جمله ویژگی های این شرکت ها می باشد.

یکی از بهترین و با تجربه ترین شرکت ها در این زمینه، مجموعه کیلوتن می باشد که با چندین و چند سال تجریه حرفه ای در زمینه خرید و فروش انواع قطعات فلزی از جمله میلگرد، انواع تیرآهن، نبشی، ورق های نورد سرد، گرم و گالوانیزه با ارزان ترین قیمت و در بهترین کیفیت توانسته جایگاه خوبی را در این زمینه کسب کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید همین الان با کارشناسان ما در این زمینه تماس برقرار نمایید.

خرید میلگرد از کیلوتن

در این قسمت از راهنمای خرید میلگرد، چند نکته وجود دارد که باید در طول فرآیند کلی خرید به آن ها توجه کنید:

۱. تحقیق و مشاوره با متخصصان

قبل از خرید میلگرد، باید در مورد ویژگی های محصول، مشخصات آن و تطابق آن با پروژه تحقیق کنید تا از عواقب اشتباهات جبران ناپذیری که در این فرآیند مرتکب می شوند جلوگیری نمایید.

پس از انتخاب نوع، اندازه و سایر مشخصات لوازم جانبی، بهتر است برای خریدی هدفمند و مطمئن با کارشناسان فروش مجموعه کیلوتن مشورت کنید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

۲. تعیین مقدار مورد نیاز و اطلاع از قیمت روز میلگرد

برای سهولت هر چه بیشتر فرآیند خرید آنلاین میلگرد از مجموعه کیلوتن، بهتر است قبل از خرید، تعداد تن مورد نیاز خود را بررسی و شناسایی کنید، سپس سفارش را ثبت کرده و اقدام به خرید نمایید.

قبل از خرید باید از قیمت روز میلگرد مطلع شوید. برای اطلاع از قیمت روز میلگرد می توانید به صفحه این محصول در سایت کیلوتن مراجعه کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت محصولات فولادی شرکت های بازرگانی، نسبت به قیمت کارخانه در سطح بالاتری قرار دارد. به همین دلیل بررسی قیمت شرکت های مختلف موجب دستیابی به بهترین قیمت بازار و خرید به صرفه می شود. 

۳. ثبت اطلاعات و دریافت پیش فاکتور

قبل از انجام معامله و پرداخت مبلغ باید از کارشناس فروش رسید دریافت کنید. اطلاعاتی مانند وزن محصول، قیمت نهایی سفارش براساس وزن، هزینه های انبارداری و… روی فاکتور خرید درج می شود و این کار ایمنی خرید و فروش را تضمین می کند.

برای تحویل میلگرد خریداری شده، باید آدرس صحیح خود را ثبت کنید تا در روند خرید و فرآوری این محصول فولادی با مشکل مواجه نشوید.

یکی از نکات مهمی که در خرید میلگرد باید به آن توجه شود این است که، پس از تحویل بار نیز باید دوباره آن را وزن کنید. و مطمئن شوید که وزن میلگردی که دریافت می کنید و سفارش می دهید در حد استاندارد باشد.

۴. بررسی میلگرد خریداری شده و تایید نهایی سفارش

پس از دریافت میلگرد باید محموله دریافتی را به دقت بررسی کنید تا از سلامت و یکپارچگی کالای ارسالی اطمینان حاصل نمایید. نکاتی که باید به آن توجه کنید شامل رنگ محصول می شود که نباید زنگ زده باشد. همچنین، هر کارخانه آرم خود را بر روی محصول حک نموده که باید به این موضوع نیز دقت کنید.

لطفا هنگام تحویل کالا به لوگوی حکاکی میلگرد دقت کنید و آن را بررسی نمایید. بهتر است برای تکمیل پروژه خود به تمامی نکات ذکر شده در راهنمای خرید میلگرد توجه داشته باشید. سپس می توانید سفارش خود را در پانل کاربردی تایید کنید.

سخن پایانی

میلگرد یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد در صنایع مختلف است.میلگرد براساس شکل ظاهری و کاربرد، انواع مختلفی دارد. به طور کلی برای ساخت میلگرد از ۴ روش نورد سرد، نورد گرم، میکروآلیاژ و ترموکس استفاده می شود. هر یک از این روش ها منجر به تولید میلگردهایی با خواص منحصر به فرد می شود.

در مقاله راهنمای خرید میلگرد، با بررسی نکات کلیدی به شما کمک کردیم تا بتوانید خریدی با کیفیت داشته باشید. هنگام خرید میلگرد علاوه بر توجه به بررسی فاکتورهایی قبل از خرید، نکاتی که بعد از خرید میلگرد نیز باید مورد توجه قرار بگیرند نیز ذکر شد.

دسته بندی محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *